Advertisement

Audi
Home Piaţa auto Flotă verde Stații de încărcare premium. Charge lounge de la Audi

Stații de încărcare premium. Charge lounge de la Audi

Producătorul auto german Audi testează conceptul unei stații de încărcare care va oferi o experiență de încărcare rapidă de lux proprietarilor mașinilor.

Disponibilitatea unei infrastructuri de încărcare adecvate va fi crucială pentru succesul tranziției producătorilor de automobile la electricitate în următorii câțiva ani. În timp ce un impuls pentru schimbări bazate pe politici în orașele noastre este încă fundamental, mărcile de lux explorează diferite soluții de încărcare pentru a se integra într-o experiență de lux mai largă pentru proprietarii mașinilor lor EV (destul de scumpe).

Audi, de exemplu, a lansat un program pilot pentru a testa ceea ce compania numește un hub modular de încărcare. Hub-ul este o stație de încărcare pentru vehicule electrice cu un lounge integrat, unde proprietarii de mașini se pot relaxa cu gustări și băuturi răcoritoare în timp ce mașina lor este supusă unui ciclu de încărcare. În timp ce aspectul lounge ar putea atrage cea mai mare parte a atenției, natura modulară și durabilă a proiectului este ceea ce îl face să iasă cu adevărat în evidență.

Concept flexibil și durabil: stocare de 2,45 Mwh

Hub-urile nu vor prelua energie direct din rețea. Cuburile formează baza hubului de încărcare Audi. Cuburile de containere flexibile îndeplinesc diverse cerințe tehnice și adăpostesc stâlpi de încărcare, precum și baterii litiu-ion uzate pentru stocarea energiei. Utilizarea modulelor de la vehicule de dezvoltare dezasamblate nu oferă doar celulelor bateriei un scop nou, durabil, ci oferă, de asemenea, un mare beneficiu în potrivirea lor ca stocare auxiliară pentru curent continuu. Acest lucru face ca infrastructura complexă cu linii de înaltă tensiune și transformatoare scumpe să nu fie necesară.

audi

Datorită acestei uriașe stocări intermediare – aproximativ 2,45 Mwh – cele șase stații de încărcare, care au o putere de încărcare de până la 300 kW, au nevoie doar de o racordare standard de înaltă tensiune de 400 volți. Aceasta face ca puterea pornind de la 11 kW pe cub să fie suficientă pentru a putea umple cele trei module de stocare cu o capacitate totală de 2,45 MWh în mod continuu și pentru a le încărca peste noapte. Modulele fotovoltaice de pe acoperiș oferă energie verde suplimentară. Acest lucru nu numai că facilitează selectarea posibilelor locații, ci reduce și timpul de planificare necesar și costurile, economisind în același timp resurse. În plus, conceptul modular oferă flexibilitate și scalabilitate maximă.

Hubul poate fi transportat, instalat și adaptat rapid la locația individuală – în mare parte independent de capacitățile rețelei locale.

„Hub-ul de încărcare întruchipează aspirația noastră pentru era electrică și evidențiază angajamentul Audi față de „Vorsprung durch Technik ”. Un parc de încărcare HPC flexibil și de înaltă performanță ca acesta nu necesită mult de la rețeaua electrică locală și utilizează un concept de baterie durabil. Clienții noștri beneficiază în numeroase moduri: de la posibilitatea de a face rezervări exclusive, o zonă de lounge și timpi scurti de așteptare datorită încărcării de înaltă performanță. Acest lucru este în concordanță cu conceptul premium”, spune Oliver Hoffmann, membru al Consiliului pentru Dezvoltare Tehnică al Audi AG.

Premium de la Audi: zonă de lounge la etaj

Este nevoie doar de puțin mai mult decât o pauză de cafea pentru a încărca un Audi electric. De exemplu, Audi e-tron GT atinge o capacitate de încărcare de până la 270 kW. Acest lucru îi permite să încarce suficientă energie pentru până la 100 de kilometri în aproximativ cinci minute, cu o încărcare de la 5 la 80%, durând aproximativ 23 de minute în condiții ideale.

Audi

Pentru a face din așteptare o adevărată experiență premium, un lounge va oferi clienților Audi setarea perfectă pentru o oprire plăcută de încărcare. Zona de lounge de la etaj oferă un loc pentru a trece timpul modern și în conformitate cu conceptul premium, spațiul și decorul perfect pentru o pauză cu valoare adăugată. O varietate de facilități și o gamă de gustări, băuturi și produse nealimentare fac ca oprirea încărcării să fie o pauză de bun venit.

În prima fază Audi „va testa care este soluția tehnică optimă într-un mod foarte realist”, spune Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Dezvoltare Tehnică al Audi AG. La început, stațiile de încărcare Audi nu se vor limita la proprietarul vehiculelor electrice Audi. Șoferii de mașini de la alte mărci vor putea folosi stațiile de încărcare nerezervate rezervate și părți din lounge.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2021)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Noile majorări ale accizelor la carburanți din 2022

Porturile maritime românești ating un trafic de mărfuri record în 2021

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...