E-carburanții produc emisii scăzute de CO2, dar poluează cu NOx. Ce au arătat testele

Carburanții sintetici ”verzi” sau electro-carburanții (e-carburanții, e-Fuels) sunt considerați de scepticii mașinilor electrice drept o modalitate de a salva motorul cu ardere internă. Testele unei asociației de mediu, Transport & Environment, par să risipească acum această speranță.
E-carburanții

Carburanții sintetici ”verzi” ar putea rezolva problema emisiile de CO2 ale motorului cu ardere internă, dar cu alte componente ale gazelor de eșapament nu se descurcă mai bine decât combustibilii clasici, obținuți din petrol. Potrivit unui test, comandat de asociația de mediu Transport & Environment, mașinile alimentate cu electro-carburanți (e-Fuels) au emis la fel de mult oxid de azot ca și vehiculele clasice pe benzină. În cazul monoxidului de carbon și amoniacului, emisiile au fost chiar mai mari decât valorile înregistrate pentru arderea benzinei convenționale.

Experții organizației de mediu au comparat nivelurile de emisii a trei amestecuri diferite de e-carburanți cu cele ale benzinei standard, atât în condiții de ​​laborator, cât și în condiții reale de trafic.

În cazul emisiilor de NOx, pe bancul de testare, motorul clasic pe benzină a emis 24 de mg/km, iar cel alimentat cu e-carburanți, între 22 – 23 mg/km. Pe șosea, motorul clasic pe benzină a emis 21 mg/km, iar cel alimentat cu e-carburanți, între 21 – 22 mg/km

Emisiile de amoniac pentru e-carburanți au fost de două ori mai mari decât în ​​vehiculul alimentat cu benzină, iar emisiile de monoxid de carbon, de trei ori mai mari

Cu toate acestea, s-a înregistrat o reducere semnificativă a emisiilor de particule fine în cazul motorului alimentat cu e-carburanți.

În concluzie, având în vedere raportul poluanților, ecologiștii sunt în mod clar împotriva e-carburanților ca mijloc de decarbonizare a traficului rutier. Potrivit unui comunicat al asociației Transport & Environment, noul guvern german ”ar trebui să blocheze trecerea către e-carburanți și să se bazeze pe deplin pe electromobilitate”.

Pe lângă problema nerezolvată a gazelor de eșapament, experții citează și alte argumente împotriva combustibilului sintetici, printre care lipsa disponibilității, consumul mare de energie în producție și costul ridicat pe litru pentru consumator.

Anumite sectoare din industriei auto și din cea a uleiurilor minerale, utilizarea e-carburanților este considerată o modalitate de a reduce la zero emisiile de CO2 din traficul rutier, fără a fi nevoie de mobilitatea electrică.

Unul dintre avantajele semnificative ale e-carburanților îl reprezintă faptul că pot alimenta mașinile actuale cu motor cu combustie de la benzinăriile existente.

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR a ales, din patru variante, viitorul traseu pentru VO Timișoara Vest

ACAROM consideră inoportună introducerea taxei de solidaritate

 

Adaugati comentariu