Chinezii de la CCECC vor construi Lotul Afumaţi-Pantelimon de pe Autostrada A0. Decizie CNSC

În urma deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), compania chineză China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) va construi Lotul 3 Afumaţi-Pantelimon (8,6 km), parte din Semi-inelul de nord al Autostrăzii de Centură București A0, au anunțat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Afumaţi-Pantelimon

”Chinezii câștigă lupta epocală de pe Autostrada A0. După cea mai recentă decizie a CNSC de respingere a contestației celor de la Ictas, CNAIR este obligată de lege să semneze contractul pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord cu China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Epopeea se încheie după 3 ani și jumătate de la startul licitației dat în 06.06.2019, cu oferte depuse în 18.02.2020, după două reevaluări, trei runde de contestații și trei câștigători: inițial Nurol (Turcia), al doilea Ictas (Turcia) și CCECC în cele din urmă”, au arătat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Pentru Lotul 3 Afumaţi-Pantelimon (8,6 km), parte din Semi-inelul de nord, contractul are o valoare de 397,99 milioane de lei fără TVA, iar lucrările ar trebui finalizate în 2026. Traseul acestui lot se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov între DN 2, în dreptul localităţii Afumaţi şi DN 3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecţia cu DN 2 Bucureşti – Urziceni la km. 40+230 și, totodată, vor fi construite 7 pasaje, două dintre acestea având lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, oficialii CNAIR s-au străduit din răsputeri să nu acorde contractul pentru Lotul Afumaţi-Pantelimon celor de la CCECC, prelungind artificial deznodământul, judecătorii dând dreptate chinezilor la fiecare acțiune în instanță. ”Ca să vă răspundem anticipat: ordonanța care practic interzice participarea companiilor din China la licitațiile din țara noastră nu se aplică în acest caz deoarece procedura de achiziție publică a fost lansată înainte de adoptarea actului normativ”, mai arată Asociația.

China Civil Engineering Construction Corporation are termen 12 luni de proiectare și alte 18 pentru execuție și trebuie să garanteze lucrările 5 ani.

După decizia CNSC, singurul tronson din cele 7 de pe Autostrada de Centură București A0 care nu are constructor este Lotul 1 Dragomirești – Corbeanca (17,5 km), tot de pe Semi-inelul de nord. Licitația a fost lansată în 6 iunie 2019, iar acum se așteptată soluționarea contestației depusă de Intrakat după reevaluarea ofertei Pizzarotti – Retter din 29 noiembrie 2022. Deschiderea traficului era prevăzută inițial pentru 2025. Traseul acestui lot se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov, între DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bacu) şi DN 1, în dreptul localității Corbeanca. De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu DN 7 Bucureşti – Piteşti la km 9+400 şi cu DN 1A Bucureşti – Ploieşti – Săcele, la km 12+130. De asemenea, contractului mai prevede realizarea a 10 poduri şi pasaje.

Autostrada de Centură Bucureşti (A0), cu un traseu diferit de cel al Șoselei de centură a Capitalei, este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret. Construcția sa a fost divizată în două mari secţiuni, Autostrada de Centură Sud (51,3 km) – Semi-inelul de sud, care include și modernizarea actualei Șosele de centură (DNCB) și Autostrada de Centură Nord (49,6 km) – Semi-inelul de nord. Ambele porțiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului București”. Semi-inelul de sud este împărțit, la rândul său, în 3 loturi, iar Semi-inelul de nord, în patru loturi.

 

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

 

 

CITEȘTE ȘI:

A apărut revista FLOTE AUTO, decembrie 2022 – ianuarie 2023

ID.Buzz. Miza pe versatilitate

 

 

Adaugati comentariu