Până în 2026, peste 50% din numărul de vehicule electrice vândute la nivel global vor fi automobile produse în China, estimează compania americană de cercetare Gartner. Pe de altă parte, o serie de factori vor face din 2023 un adevărat an-test atât pentru guverne, cât și pentru industria auto în a continua trecerea la vehiculele electrice cu baterie.
„2023 este momentul adevărului pentru a continua electrificarea completă. Creșterea prețurilor la energie electrică în Europa face costurile de funcționare ale mașinilor electrice mai puțin atractive, unele țări, precum Regatul Unit, Elveția și Australia, începând să introducă impozite pentru vehicule electrice. În plus, China a încetat subvențiile pentru aceste mașini la începutul anului 2023, infrastructura globală de încărcare are încă multe lacune în ceea ce privește acoperirea, iar calitatea medie a serviciului este slabă”, a arătat Pedro Pacheco, VP Analyst la Gartner.
Pe de altă parte, analiza mai arată că scumpirea bruscă a materiilor prime, cum ar fi litiul și nichelul, va duce în mod inerent la creșterea costurilor mașinilor electrice, ceea ce va îngreuna misiunea producătorilor de echipamente originale (OEM) de a reduce decalajul de preț față de vehiculele cu ardere internă. Drept urmare, vânzările de mașini electrice pot crește într-un ritm considerabil mai scăzut sau pot stagna pe unele piețe, ceea ce face ca investițiile legate de producerea lor să dureze mai mult pentru a atinge pragul de rentabilitate.
Gartner se așteaptă ca și problemele din lanțurile de aprovizionare din industria auto să continue. „La mai bine de doi ani de la începutul pandemiei, producătorii de automobile încă nu pot prognoza încetarea penuriei de cipuri sau penuria ulterioară de vehicule pe care le pot produce. Ei se confruntă, de asemenea, cu o aprovizionare redusă de materiale cheie pentru bateriile mașinilor electrice, ceea ce determină creșterea prețurilor mărfurilor”, a precizat Mike Ramsey, VP Analyst la Gartner.
Piața de vehicule electrice după 2023
Gartner estimează că până în 2026, peste 50% din vehiculele electrice vândute la nivel global vor fi produse în China. „Există mai mult de 15 companii chineze care vând vehicule electrice și multe dintre acestea sunt modele mai mici și mult mai puțin costisitoare decât cele vândute de rivalii străini. În timp ce producătorii auto străini precum Tesla, VW și GM vând multe vehicule electrice în China, creșterea este mult mai rapidă în cazul companiilor chineze”, a subliniat Mike Ramsey
Potrivit Gartner, pe măsură ce cererea de vehicule electrice sporește în întreaga lume, companiile chineze sunt bine situate pentru a profita de această creștere, având acces bun la minerale cheie și la capacitatea de producție a bateriilor din țară.
CITEȘTE ȘI:
Cinci oferte pentru Tronsonul 1 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş
Contract semnat cu un constructor chinez pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură A0 Nord
Comentați?