Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit cinci oferte pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie a tronsonului 1 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş, cu o valoare de peste 2 miliarde de lei.
„Joi, 16.03.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie „Autostrada Sibiu – Făgăraş, Tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) şi Avrig – Mârşa (DJ105G), km 0+000- km 14+253″. Acest tronson al autostrăzii Sibiu – Făgăraş are o lungime de 14,25 km”, a transmis CNAIR.
Ofertele au fost depuse de companiile
- Porr Construct SRL (România),
- Webuild SPA – Milano (Italia),
- Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret AS (Turcia),
- Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Turcia),
- Mapa Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia).
Potrivit CNAIR, valoarea estimată a contractului este de 2,098 miliarde lei, fără TVA.
Contractul de proiectare şi execuţie lucrări va avea o durată de 48 de luni, din care 12 de luni perioada de proiectare şi 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor.
Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minimum 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanţi până la maximum 10 ani.
Ministrul Transporturilor a precizat că întregul proiect de autostradă este finanţat din fonduri europene nerambursabile.
„În acest moment sunt în total în evaluare, pentru toate cele 4 tronsoane, 21 de oferte. Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraş are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European şi face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TEN-T Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania)”, a arătat Sorin Grindeanu.
Autostrada Sibiu – Făgăraş are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului pe direcţia Coridorului IV Pan European, deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TENT – Comprehensive şi anume intercoridorul Moldova – Transilvania, precizează CNAIR.
În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.
Lungimea totală a autostrăzii Sibiu – Făgăraș este de 68,05 km și se împarte în 4 tronsoane distincte:
– Tronsonul 1 (14,25 km) – Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ 105G);
– Tronsonul 2 (19,92 km) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) și Arpașu de Jos (DN 1);
– Tronsonul 3 (17,61 km) – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B);
– Tronsonul 4 (16,26 km) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1.
Potrivit Studiului de Fezabilitate, viitoarea șosea de mare viteză se desprinde din Autostrada Sibiu – Pitești printr-un nod de mare viteză, la Boița. Proiectul mai cuprinde și realizarea unui drum de legătură între autostradă și drumul național DN 1, în lungime de 5,65 km.
Pentru tronsonul Sibiu-Făgăraș, viteza de proiectare este de 140 km /h. În regiunile de deal viteza a fost redusă la 120 km /h, iar nodurile rutiere de tip A sunt proiectate la viteza de 80 km /h.
Proiectanții consideră nodul rutier Boița drept unul deosebit de complex, cu 10 bretele, pentru că face legătura între două autostrăzi, dar și cu DN 7 (București – Arad – Nădlac). Astfel, nodul rutier Boița va fi construit atât ca un nod de tip A, cât și ca unul de tip B.
CITEȘTE ȘI:
Contract semnat cu un constructor chinez pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură A0 Nord
Interesul pentru mașinile electrice și hibride crește, susținut de costul mai redus cu alimentarea
Comentați?