Advertisement

Sibiu - Făgăraş
Home Infrastructură Cinci oferte pentru Tronsonul 1 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş

Cinci oferte pentru Tronsonul 1 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit cinci oferte pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie a tronsonului 1 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş, cu o valoare de peste 2 miliarde de lei.

„Joi, 16.03.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie „Autostrada Sibiu – Făgăraş, Tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) şi Avrig – Mârşa (DJ105G), km 0+000- km 14+253″. Acest tronson al autostrăzii Sibiu – Făgăraş are o lungime de 14,25 km”, a transmis CNAIR.

Ofertele au fost depuse de companiile

  • Porr Construct SRL (România),
  • Webuild SPA – Milano (Italia),
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret AS (Turcia),
  • Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Turcia),
  • Mapa Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia).

Potrivit CNAIR, valoarea estimată a contractului este de 2,098 miliarde lei, fără TVA.

Contractul de proiectare şi execuţie lucrări va avea o durată de 48 de luni, din care 12 de luni perioada de proiectare şi 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor.

Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minimum 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanţi până la maximum 10 ani.

Ministrul Transporturilor a precizat că întregul proiect de autostradă este finanţat din fonduri europene nerambursabile.

„În acest moment sunt în total în evaluare, pentru toate cele 4 tronsoane, 21 de oferte. Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraş are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European şi face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TEN-T Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania)”, a arătat Sorin Grindeanu.

Autostrada Sibiu – Făgăraş are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului pe direcţia Coridorului IV Pan European, deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TENT – Comprehensive şi anume intercoridorul Moldova – Transilvania, precizează CNAIR.

În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.

Lungimea totală a autostrăzii Sibiu – Făgăraș este de 68,05 km și se împarte în 4 tronsoane distincte:
– Tronsonul 1 (14,25 km) – Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ 105G);
– Tronsonul 2 (19,92 km) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) și Arpașu de Jos (DN 1);
– Tronsonul 3 (17,61 km) – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B);
– Tronsonul 4 (16,26 km) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, viitoarea șosea de mare viteză se desprinde din Autostrada Sibiu – Pitești printr-un nod de mare viteză, la Boița. Proiectul mai cuprinde și realizarea unui drum de legătură între autostradă și drumul național DN 1, în lungime de 5,65 km.

Pentru tronsonul Sibiu-Făgăraș, viteza de proiectare este de 140 km /h. În regiunile de deal viteza a fost redusă la 120 km /h, iar nodurile rutiere de tip A sunt proiectate la viteza de 80 km /h.

Proiectanții consideră nodul rutier Boița drept unul deosebit de complex, cu 10 bretele, pentru că face legătura între două autostrăzi, dar și cu DN 7 (București – Arad – Nădlac). Astfel, nodul rutier Boița va fi construit atât ca un nod de tip A, cât și ca unul de tip B.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Contract semnat cu un constructor chinez pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură A0 Nord

Interesul pentru mașinile electrice și hibride crește, susținut de costul mai redus cu alimentarea

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...

Moravița
Infrastructură

Contractul pentru construcţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa intră în procedură de licitaţie

Construcţia lotului 2 Jebel – Moravița, în lungime de 33,49 de kilometri,...

Autostrada A7
Infrastructură

Autostrada A7: La începutul lunii decembrie se va circula între Buzău şi Focşani

La începutul lunii decembrie se va circula pe toate cele patru loturi...

Dâmbovița
Infrastructură

Pod nou peste Dâmbovița în Sectorul 3 al Capitalei

Un nou pod peste râul Dâmbovița, construit în dreptul străzii Drumul Lunca...