În contextul unei economii tot mai globalizate, competitivitatea mediului de afaceri românesc pe plan regional este afectată şi de diferenţele din sistemul de taxare al companiilor.
În cazul cheltuielilor cu carburanţii pentru autovehiculele sub 3,5 tone şi cu maxim 9 locuri pentru pasageri, în România acestea sunt deductibile în proportie de 50%, în timp ce în Ungaria, companiile beneficiază de deduceri totale.
În Polonia si Slovacia, cheltuielile legate de întreţinerea maşinii, precum şsi cheltuielile cu carburanţii, sunt deductibile integral în măsura în care autovehiculul este utilizat în folosul companiei.
În Cehia sunt considerate deductibile toate cheltuielile referitoare la autovehicule, cu excepţia celor cu carburanţii, dacă angajatul utilizează în mod gratuit autovehiculul respectiv şi pentru uz personal, în acest caz 1% din preţul maşinii fiind considerat parte din venitul angajatului în fiecare luna de utilizare.
Faptul că societăţile private din România pot deduce doar 50% din costul cu combustibilul poate afecta modul în care aceste companii îşi desfăsoară activitatea şi chiar nivelul de competitivitate pe plan regional în contextul unei economii tot mai globalizate”, a subliniat Adrian Soltan, Accounting Manager Accace în România.
Potrivit acestuia, România este unul dintre statele din regiune cu un sistem amplu de taxe, impozite directe şi indirecte, precum şi norme de aplicare a acestora, însă chiar dacă toate aceste reglementări au menirea să eficientizeze modul în care companiile ţin evidenţa contabilă, de cele mai multe ori gradul ridicat de complexitate al categoriilor de cheltuieli îngreunează acest proces.
Comentați?