Un nou studiu realizat de PwC a analizat gradul de pregătire pentru vehicule electrice în 28 de țări și oferă un ghid valoros operatorilor internaționali de flote care planifică trecerea la autoturisme și vehicule comerciale ușoare electrice.
Cercetarea se bazează pe patru domenii cheie: stimulente guvernamentale, infrastructură, cerere și ofertă și a constatat variații semnificative în adoptarea vehiculelor electrice.
Mai mult, traiectoria către pregătirea pentru vehicule electrice este departe de a fi consecventă, 10 țări înregistrând scoruri mai mici în 2025 decât în 2024, în principal datorită eliminării subvențiilor guvernamentale.
La nivel global, patru țări conduc clasamentul: Norvegia, Olanda, China și Singapore. Potrivit PwC, China este forța dominantă pe piața vehiculelor electrice, reprezentând două treimi din toate vânzările de vehicule electrice. De asemenea, este singura țară în care prețul de achiziție al vehiculelor electrice noi este mai mic decât cel al echivalentelor cu motor cu ardere internă.
Norvegia a fost națiunea europeană lider în adoptarea vehiculelor electrice și acum conduce și pe continent pe piața vehiculelor electrice second-hand, șoferii norvegieni manifestând un interes mai mare pentru cumpărarea unui vehicul electric second-hand decât șoferii din alte țări.
Franța, Germania și Regatul Unit au scoruri bune pentru infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice, precum și pentru cerere și ofertă, dar au stimulente guvernamentale minime. Spania și Polonia, pe de altă parte, au subvenții mai generoase disponibile, dar o infrastructură mai slabă, potrivit PwC. Consultanții spun că subvențiile, penalitățile și beneficiile fiscale, creditele, mandatele și alte programe joacă un rol crucial în convingerea cumpărătorilor să treacă la vehicule electrice.
„Pe măsură ce sectorul auto continuă să treacă la electrificare, asistăm la progrese încurajatoare în adoptarea vehiculelor electrice. Cu îmbunătățiri ale performanței vehiculelor, reduceri ale costurilor și extinderea infrastructurii de încărcare, ne aflăm în pragul unui nou punct de inflexiune ascendent în adoptarea vehiculelor electrice”, subliniază Dom Tribe, liderul sectorului auto și partener în cadrul PwC UK.
Țările din Orientul Mijlociu au cea mai mică cerere de vehicule electrice, o poziție atribuită aprovizionării lor ieftine cu combustibili fosili, deși studiul sugerează că investițiile masive ale Arabiei Saudite în energia regenerabilă ar putea accelera tranziția către alimentarea cu baterii.
Cel mai convingător argument pentru adoptarea vehiculelor electrice, potrivit PwC, este costul energetic mai mic al electricității în comparație cu benzina sau motorina, amplificat de posibilitatea încărcării la domiciliu. Acest lucru este de peste două ori mai important decât beneficiile pentru mediu ale conducerii vehiculelor alimentate cu energie electrică regenerabilă.
CITEȘTE ȘI:
Finlanda ar putea reduce limita de viteză în zonele rezidențiale la doar 20 km/h
De la politica auto la politica flexibilă de mobilitate. Administrarea flotelor la nivelul următor






Comentați?