În acest an, românii vor să pună mai mulți bani deoparte, să investească în amenjarea locuinței și să meargă într-o vacanță sau excursie deosebită, arată un studiu realizat de către Wisemetry Research, agenție de cercetare de piață din România, ce a avut ca scop evaluarea modului în care oamenii au gestionat provocările apărute în contextul restricționării mobilității ca măsură de prevenție anti Covid-19.
Studiul Wisemetry Research arată că 2021 este anul în care oamenii vor echilibra nevoia de securitate materială, exprimată prin intenția de economisire, creșterea veniturilor prin obținerea unei poziții mai bine platite la locul de muncă sau căutarea unui job secundar, cu dorința de a spori confortul și relaxarea prin îmbunătățiri în locuință și concedii binemeritate.
Dorința de siguranță materială și un comportament orientat spre economisire sunt atitudini firești atunci când oamenii se confruntă cu amenințări externe, fie că este vorba de o criză financiară, fie de una de sănătate.
În următoarele 12 luni, cei mai mulți respondenți vor investi în concedii deosebite, echipament electronic și produse pentru locuință.
Printre planurile pentru noul an se numără și lichidarea unui credit – 21% dintre respondenți; schimbarea locului de muncă – 18% sau o schimbare majoră în carieră – 17% dintre respondenți.
Când vine vorba de investiții pe care oamenii au de gând să le facă în 2021, 32% dintre respondenți sunt convinși că în următoarele 12 luni urmează să meargă într-o vacanță sau un sejur. Cum anul 2020 a stat sub semnul restricțiilor de mobilitate, este de așteptat ca în viitorul apropiat, odată ce călătoriile vor redeveni sigure, oamenii să-și dorească să exploreze noi destinații, poate chiar țări deosebite, și să se aventureze dincolo de clasicele obiective turistice.
Un sfert dintre respondenți sunt siguri că în următorul an vor investi în echipament electronic/ IT&C. Dispozitivele electronice au devenit bunuri esențiale în anul 2020, atât în derularea activităților profesionale/ ce țin de locul de muncă, școala/ învățământul de la distanță, precum și pentru divertisment și a comunica/ păstra legătura cu persoanele dragi.
Nu este neglijabilă nici proporția celor care urmează să investească în renovarea locuinței (23%) și în mobilier nou (22%). În anul 2020 oamenii s-au aflat în situația de a redefini noțiunea de locuință – aceasta a căpătat noi înțelesuri și a preluat funcții noi – loc de muncă, școală, spațiu de socializare. În acest context a apărut inevitabil și necesitatea armonizării spațiului locuibil la noile nevoi. Fără îndoială, și așteptările oamenilor cu privire la locuința ideală au suferit schimbări. Există de asemena interes și pentru cumpărarea de bunuri imobiliare – a unei locuințe sau a unui teren.
În 2020 oamenii au îmbrățișat un stil de viață digital și sunt semne că această tendință va continua și în 2021. În plus, se accentuează grija pentru ceilalți și pentru ei înșiși.
Printre prioritățile oamenilor pentru anul 2021 se numără grija față de cei dragi sau chiar grija pentru sănătatea lor fizică și mentală – 53% și-au planificat ca în următoarea perioadă să-și viziteze mai des părinții, 47% își doresc să se implice mai mult în educația copiilor, 42% vor să facă activități sportive în mod constant, iar altă treime să se lase de fumat sau să facă analize medicale mai des. 8% dintre respondenți își propun să muncească mai puțin de 8h pe zi.
Românii își doresc de asemenea ca în anul ce abia a început să fie mai responsabili social. Astfel, 54% dintre cei intervievați au de gând să-și facă un obicei din a recicla – cetățenii ar fi mai fericiți dacă autoritățile ar creea condiții de colectare selectivă, iar 41% intenționează să achiziționeze preponderent produse fabricate în România.
CITEȘTE ȘI:
PwC: Economia mondială își va reveni până în 2022. România urmează tendinţa globală
Scădere de 8,8% pentru exporturile de mijloace de transport în primele 11 luni din 2020
Companiile chineze Baidu și Geely vor produce vehicule electrice inteligente
Comentați?