Ce poţi face dintr-un Duster?

Dacia Duster Army a fost prezentat pentru prima dată de 1 decembrie, fiind vorba de un model Duster 1.5 dCi 110 CP 4x4 personalizat de Renault Technologie Roumanie după specificaţii NATO cerute de Armata Română.



Pe lângă blindaje, roll-cage şi sistemul ”black out” (de oprire a luminilor), cel mai important element al maşinii este  platforma telecomandată, compusă din sistemul de armament, aparatură de ochire şi modulul de observare, platforma  realizată de Uzina Mecanică Bucureşti şi de compania Electro Bit (care s-a ocupat de partea electrooptică a
platformei).

army_1Dacia Duster Army poate în prezent să execute misiuni de patrulare şi de pază a unor perimetre, dar specialiştii  Romturingia lucrează şi la adaptarea unui blindaj.

Rămâne de văzut dacă Armata Română va fi interesată de achiziţia  unei flote de Duster Army în viitorul apropiat.

 

 

Dacia Birou Mobil

birou_1Un proiect studenţesc, realizat de un grup de 23 de masteranzi cu sprijinul Renault Technologie Roumanie, este ”limuzina Dacia”, bazată pe Duster, care a făcut înconjurul lumii şi a atras atenţia poate chiar mai mult decât
prezenţa lui Duster la Pikes Peak.

Maşina este perfect funcţională, iar pentru construcţia ei a fost nevoie de numai 4 luni, proiectul final presupunând  alungirea unui Duster obişnuit cu 1,5 metri prin adăugarea între punţi a unui segment care permite transformarea  spaţiului interior într-un birou de lucru. Duster birou mobil e cea mai lungă Dacia, având 5,83 metri, ba chiar este  folosită ocazional de cei de la Uzină sau în cadrul expozitiilor.

 

Dacia Dustruck

dustruck_1Precursorul modelului Dacia Duster Pick-Up realizat de Romturingia pentru OMV Petrom am putea spune că a fost  acest inedit pick-up Duster cu 6 roti.

Botezat Dustruck, acest concept este un proiect realizat de o echipă de studenţi cu un obiectiv clar: de a construi un  Duster cu o sarcină utilă de 1.000 kg (deci dublu fata de Duster Pick-Up OMV Petrom).

Soluţia găsită a fost dezarmant de simplă şi logică în acelaşi timp – pur si simplu a mai fost adăugată o punte în spate.  Tractiunea nu este 6×6, deoarece aceasta punte suplimentară nu este motrice, însă ideea studenţilor şi-ar putea găsi  aplicaţii, oferind un habitaclu cu 5 locuri şi o benă foarte generoasă.

 

(Articol publicat în revista AutoExpert flote, luna octombrie)

Adaugati comentariu