Dacia Duster Army a fost prezentat pentru prima dată de 1 decembrie, fiind vorba de un model Duster 1.5 dCi 110 CP 4×4 personalizat de Renault Technologie Roumanie după specificaţii NATO cerute de Armata Română.
Pe lângă blindaje, roll-cage şi sistemul ”black out” (de oprire a luminilor), cel mai important element al maşinii este platforma telecomandată, compusă din sistemul de armament, aparatură de ochire şi modulul de observare, platforma realizată de Uzina Mecanică Bucureşti şi de compania Electro Bit (care s-a ocupat de partea electrooptică a
platformei).
Dacia Duster Army poate în prezent să execute misiuni de patrulare şi de pază a unor perimetre, dar specialiştii Romturingia lucrează şi la adaptarea unui blindaj.
Rămâne de văzut dacă Armata Română va fi interesată de achiziţia unei flote de Duster Army în viitorul apropiat.
Dacia Birou Mobil
Un proiect studenţesc, realizat de un grup de 23 de masteranzi cu sprijinul Renault Technologie Roumanie, este ”limuzina Dacia”, bazată pe Duster, care a făcut înconjurul lumii şi a atras atenţia poate chiar mai mult decât
prezenţa lui Duster la Pikes Peak.
Maşina este perfect funcţională, iar pentru construcţia ei a fost nevoie de numai 4 luni, proiectul final presupunând alungirea unui Duster obişnuit cu 1,5 metri prin adăugarea între punţi a unui segment care permite transformarea spaţiului interior într-un birou de lucru. Duster birou mobil e cea mai lungă Dacia, având 5,83 metri, ba chiar este folosită ocazional de cei de la Uzină sau în cadrul expozitiilor.
Dacia Dustruck
Precursorul modelului Dacia Duster Pick-Up realizat de Romturingia pentru OMV Petrom am putea spune că a fost acest inedit pick-up Duster cu 6 roti.
Botezat Dustruck, acest concept este un proiect realizat de o echipă de studenţi cu un obiectiv clar: de a construi un Duster cu o sarcină utilă de 1.000 kg (deci dublu fata de Duster Pick-Up OMV Petrom).
Soluţia găsită a fost dezarmant de simplă şi logică în acelaşi timp – pur si simplu a mai fost adăugată o punte în spate. Tractiunea nu este 6×6, deoarece aceasta punte suplimentară nu este motrice, însă ideea studenţilor şi-ar putea găsi aplicaţii, oferind un habitaclu cu 5 locuri şi o benă foarte generoasă.
(Articol publicat în revista AutoExpert flote, luna octombrie)
Comentați?