CNAIR a derulat inspecţia preliminară a lucrărilor de la Nodul Holdea, situat pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, unde apăruse o fisură în carosabil, însă, din cauză că expertiza tehnică nu este finalizată, nu poate fi avansat un termen pentru deschiderea circulaţiei.
După efectuarea inspecţiei preliminare a lucrărilor în vederea recepţiei Nodului Holdea de pe Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, CNAIR a acordat un termen de 14 zile antreprenorului, societatea spaniolă Comsa, pentru curăţenia generală a amplasamentului şi completarea documentaţiei care alcătuieşte Cartea Tehnică a construcţiei.
Ulterior, în cadrul recepţiei finale pentru „Execuţie lucrări bretea ieşire – Descărcare Holdea şi montare panouri fonoabsorbante”, se va decide deschiderea traficului rutier.
Defecte şi degradări în evoluţie
Potrivit CNAIR, concluziile preliminare ale expertizei tehnice realizate de Iptana arată că lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectaţi, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluţie, nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort si siguranţă, aşa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.
„În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulaţiei pe autostradă s-a constatat că la data inspecţiei preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilităţi şi defecte majore, a căror remediere nu se poate face
pe termen scurt”, arată instituţia.
Astfel, au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulaţia în regim de drum cu 4 benzi de circulaţie cu restricţii severe de tonaj şi viteză:
- autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
- viteza maximă de 90 km/h;
- viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheaţă, mâzgă sau sunt ploi torenţiale;
- viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureş (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri şi rampe între km 76+100 – km 77+000), cât şi la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
- semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenţei animalelor.
Deschiderea circulaţiei în regim de autostradă, cu restricţii de viteză şi tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităţilor împrejmuirii, menţionează CNAIR.
Totodată, instituţia anunţă că deschiderea circulaţiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
Problemele de la Podul peste Mureş
În ceea ce priveşte Podul peste râul Mureş, până la efectuarea expertizei tehnice şi aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate, reprezentanţii CNAIR promit că se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulaţie si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziţia din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) şi inferioare (de pe cuzinet). În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice (inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectivă, circulaţia urmând a se derula pe o singura cale, cu
semnalizarea şi amenajările corespunzătoare. Circulaţia se va relua ulterior
numai după remedierea defecţiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza
soluţiei stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.
CNAIR precizează că, în funcţie de concluziile şi recomandările ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice, se va decide:
- dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic;
- ce proceduri administrative ar trebui să iniţieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul,
- când va putea deschide traficul;
- în funcţie de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.
La începutul lunii octombrie, după apariţia unei fisuri pe carosabil, în apropierea nodului de la Holdea, CNAIR a semnat cu Iptana contractul de servicii pentru realizarea Expertizei Tehnice a lucrărilor de drum proiectate şi executate în cadrul contractului „Proiectare şi Execuţie Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361″. În baza acestei expertize vor fi identificate soluţiile tehnice de remediere a neconformităţilor identificate pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva”.
În conformitate cu prevederile contractului, expertiza va dura de 40 de zile.
Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri guvernamentale.
CITEŞTE ŞI:
3 lucruri de luat în calcul în alegerea unui furnizor de echipamente pentru service-ul tău auto
Cum să devii gratuit șofer Clever?
Comentați?