Cât se amână reintroducerea taxei auto?

Reintroducerea taxei auto va fi condiţionată de finalizarea unor studii, la nivel naţional, privind nivelul emisiilor de gaze şi de pulberi în suspensie, a anunţat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.



Aceasta a afirmat că nu va mai prezenta niciun fel de formulă privind calculul viitoarei taxei auto până ce nu va avea la dispoziţie studii complete care să indice nivelul de emisii pe monoxid de carbon, pe CO2 şi pe pulberi în suspensie.

„Nu este nevoie de studii făcute aleator, în nu ştiu ce mare aglomerare, ci de studii făcute peste tot, în toată ţara. Până atunci nu o să mai prezint niciun fel de formulă pentru că asta înseamnă că nu suntem total ancoraţi în realitate”, a afirmat oficialul guvernamental.

La finalul anului trecut, ministrul Mediului declara că timbrul de mediu ar putea fi înlocuit până în luna martie sau aprilie 2018, conform directivelor europene, pentru diminuarea poluării.

Ulterior, la începutul acestui an, ministrul Mediului susţinea că noua taxă de mediu nu este gata şi lăsa de înţeles că termenul de luna martie pentru elaborarea unei noi taxe ar putea fi decalat.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule a făcut parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Anul trecut, Administraţia Fondului de Mediu estima că pierderile de venituri fiscale prin eliminarea timbrului de mediu se vor ridica, în 2017, la peste 500 milioane de lei.

Adaugati comentariu