Cât mai întârzie deschiderea circulaţiei pe Podul de la Adunaţii Copăceni

Circulaţia pe Podul de la Adunaţii Copăceni, amplasat pe DN 5, peste râul Argeş, ar fi trebuit deschisă în ianuarie 2020. Reprezentanţii CNAIR spun acum că lucrările de reparaţii vor fi finalizate în luna noiembrie.
adunaţii copăceni

Până la finalizarea reabilitării, începută în iulie 2019, miile de şoferi care circulă pe ruta Bucureşti – Giurgiu şi mai departe spre Bulgaria, se înghesuie pe o structură provizorie, în lungime de 1,1 km, cu o singură bandă pe sens.

Lucrările trebuiau încheiate în luna ianuarie 2020, însă schimbarea proiectantului, la o lună de la demararea lor, a dat peste cap investiţia. Iniţial, Poliţia Română a informat că circulaţia va fi reluată în luna august 2020, însă reprezentanţii Ministerului Transportului şi ai Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după o vizită pe şantier, spun că traficul va fi deschis de abia în noiembrie.

De fapt, noul proiectant ar fi descoperit alte defecte, ascunse, şi a propus noi metode de lucru pentru finalizarea reparaţiei.

„Acest aspect nu a putut fi prevăzut în cadrul soluţiei proiectate iniţial, întrucât Proiectul Tehnic iniţial al podului nu a fost la dispoziţia CNAIR sau antreprenorului, acesta datând dinainte de anul 1980”, declarau anul trecut reprezentanţii CNAIR.

Valoarea estimată a lucrărilor de reabilitare a Podului de la Adunaţii Copăceni este de 8,9 milioane de lei, fără TVA.

Săptămâna trecută, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier, au inspectat şantierul.

Aceştia au explicat reprezentanţilor constructorului că în acest moment nu mai există niciun impediment din partea beneficiarului şi că au tot sprijinul lor, astfel încât lucrările să se desfăşoare într-un ritm alert, pentru ca circulaţia rutieră să fie deschisă pe pod cel mai târziu în luna noiembrie a acestui an.

Potrivit CNAIR, reprezentanţii constructorului au dat asigurări că dispun de toate resursele necesare pentru a finaliza lucrarea în termen.

Muncitorii de pe pod execută în prezent lucrări de demolare a plăcii de suprabetonare, aceasta fiind demolată în proporţie de 70%. După demolarea plăcii vor fi sudaţi conectorii, sablat şi vopsit tablierul metalic şi montate dalele prefabricate, mai întâi în zona pilelor şi apoi pe întreaga suprafaţă a podului.

 

CITEŞTE ŞI:

Starea de urgenţă va fi înlocuită cu starea de alertă? Ce spune preşedintele

Măsuri de luat în calcul pentru repornirea și stimularea industriei auto

Opel Vivaro-e – 136 CP și autonomie de 330 km

Adaugati comentariu