Cât costă deținerea unei mașini de companie în România. Studiul ”Car Cost Index”

Compania de leasing operațional LeasePlan a lansat cea de-a șaptea ediție a studiului anual ”Car Cost Index”, care relevă că, în general, deținerea unei mașini de companie a costat, în 2022, cel mai mult în Elveția (1.313 euro) și cel mai puțin în Grecia (905 euro). Cu un TCO mediu de 975 de euro, România se numără printre țările unde este cel mai ieftin să conduci un autoturism de serviciu.



car cost index

Studiul ”Car Cost Index” este o analiză cuprinzătoare a costului total de deținere și exploatare a unei mașini (Total Cost of Ownership – TCO) în 22 de țări europene: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Suedia, Elveția și Regatul Unit.

Costurile sunt calculate pentru primii patru ani de deținere, presupunând un kilometraj anual de 30.000 km.

Costul total lunar de deținere în segmentul D1, cel mai popular pentru clienții corporativi, este următorul:

car cost index

Calculele au fost realizate, pentru categoria mașinilor termice, pe modelele VW Passat, Peugeot 508 și Opel Insignia, iar pentru categoria mașinilor electrice, pe MG 5, Kia EV6 și Hyundai Ioniq 5.

Totodată, studiul mai arată că TCO-ul vehiculelor electrice din aproape fiecare segment și țară europeană analizată este acum similar sau chiar mai mic decât al mașinilor pe benzină sau diesel, în pofida prețurilor în creștere pentru carburanți și electricitate: costurile cu combustibilul reprezintă 15% din TCO-ul unui vehicul electric, în timp ce are o pondere de 23% – 28% pentru mașinile pe benzină și motorină.

Astfel, datele ”Cost Car Index” arată că vehiculele electrice din aproape toate segmentele și țările europene sunt acum la același preț sau mai ieftine pe baza TCO decât mașinile pe benzină sau diesel:

Vehiculele electrice compacte (C1 și SUV-C1) sunt competitive în ceea ce privește costurile în 18/22 de țări europene, inclusiv în România. Modelele analizate au fost VW ID.3, Nissan Leaf, Renault Megane E-tech, MG ZS, Kia Niro, Mazda MX-30.

Vehiculele electrice standard de dimensiuni medii (D1 și SUV-D1) sunt competitive în ceea ce privește costurile în 19/22 de țări europene, inclusiv în România. Modelele analizate au fost MG 5. Kia EV6, Ioniq 5, MG Marvel R, VW ID.4, Skoda Enyaq.

Vehiculele electrice premium de dimensiuni medii (D2 și SUV-D2) sunt competitive în 18/22 de țări europene, inclusiv în România. Modelele analizate au fost Ttesla Model 3, Polestar 2, BMW i4, Tesla Model Y, Audi e-Tron Q4, Mustang Mach-e, MB EQC, BMW iX3.

„Cost competitiv” înseamnă, în accepțiunea studiului LeasePlan, că vehicule electrice nu sunt cu mai mult de 5% mai scumpe decât modelel similare cu motoare termice. Analiza ia în considerare diferitele costuri implicate în deținerea unei mașini în fiecare țară, inclusiv energie/combustibil, amortizare, taxe, dobânzi, asigurări și întreținere.

Potrivit LeasePlan, în 2022 există mai multe modele EV pe piață decât oricând. De exemplu, în prima ediție a studiului ”Cost car Index” au fost analizate doar 11 vehicule electrice, în timp ce în ediția din acest an au fost comparate 33 de modele.

„Vehiculele electrice sunt cea mai bună modalitate de a proteja șoferii de creșterea vertiginoasă a costurilor cu combustibilii. Din păcate, guvernele retrag mult prea devreme stimulentele pentru vehiculele electrice, chiar și în țările cu obiective ambițioase de zero emisii. Această atitudine de „interdicție fără un plan” va avea consecințe dezastruoase pentru lupta împotriva schimbărilor climatice. Avem nevoie de politici consecvente, pe termen lung, care să asigure că folosirea vehiculelor electrice este alegerea normală pentru toți șoferii”, a spus Tex Gunning, CEO al LeasePlan.

 

 

CITEȘTE ȘI:

UMB Spedition a câştigat licitația pentru Lotul 1 de pe Autostrada Bacău – Paşcani

În 2022, românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții

 

 

Adaugati comentariu