Cât costă cele 46 de proiecte prioritare pentru autostrăzi şi drumuri expres

Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere a României, Guvernul a selectat, într-o abordare exhaustivă a investiţiilor necesare, 46 de proiecte prioritare, dintre care 34 sunt în construcţie, 5, în evaluare şi 7, în pregătire.
proiecte prioritare

Costul total al investiţiilor pentru cele 46 de proiecte prioritare se ridică la 27,4 miliarde de euro, valoare calculată în martie 2020 la un curs de 1 euro=4,8100 lei.

Potrivit Programului Naţional de Reformă 2020, document care cuprinde măsurile propuse de instituţii, în concordanţă cu Programul de guvernare, „investiţiile în dezvoltarea infrastructurii rutiere reprezintă o prioritate majoră pentru finalizarea reţelei TEN-T şi integrarea teritorială a regiunilor”.

Fazele de dezvoltare ale celor 46 de proiecte prioritare:

I. 34 de proiecte în construcţie
– Autostrada Lugoj – Deva,
– Autostrada Târgu Mureş – Ogra – Câmpia Turzii,
– Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti,
– Pregătirea proiectului de Autostrada Sibiu – Piteşti şi construcţia Secţiunilor 1, 4 şi 5,
– Varianta de ocolire Bacău,
– Pod suspendat peste Dunăre,
– Autostrada Sebeş – Turda,
– Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Comarnic – Braşov Lot 2,
– Autostrada Transilvania, Subsecţiunea Biharia – Borş,
– Autostrada Timişoara – Lugoj şi varianta de ocolire Timişoara la standard de autostradă;
– Varianta de ocolire Târgu Mureş;
– Autostrada Bucureşt – Braşov, secţiunea Bucureşti – Ploieşti (Nod Centura Bucureşti şi Nod Moara Vlăsiei);
– Varianta de ocolire Bacău;
– Varianta de ocolire Timişoara Sud;
– Pasaj suprateran peste drumul de centură al municipiului Oradea; – Reabilitare DN 6 Alexandria – Craiova/faza II;
– Reabilitare DN 56 Craiova – Calafat/faza II;
– Varianta de ocolire a Municipiului Braşov/faza II;
– Reabilitare pod Giurgiu/faza II;
– Reabilitare DN 66 Rovinari-Petroşani/faza II; – Construcţia Variantei de Ocolire Caracal/faza II;
– Construcţia variantei de ocolire Târgu-Jiu/faza II;
– Modernizare DN 5 Bucureşti – Adunaţii Copăceni/faza II;
– DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov;
– Varianta de ocolire Mihăileşti;
– Construcţia variantei de ocolire Tecuci;
– Reactualizare a Studiului de Fezabilitate, întocmire Proiect Tehnic şi Detalii de execuţie pentru Varianta de ocolire a Municipiului Zalău – Etapa 2;
– Varianta de ocolire Satu Mare;
– Elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru obiectivul Drum Expres Brăila/Jijila – Tulcea/Cataloi;
– Reabilitare DN 76 Deva – Oradea/faza II;
– Construcţia Variantei de Ocolire a oraşului Săcuieni/faza II;
– Varianta de ocolire Carei/faza II,
– Varianta de ocolire Ştei.

II. 5 proiecte în evaluare:
– Drum Expres Craiova – Piteşti
– Reabilitarea Podului peste braţul Borcea şi a Podului de la Cernavoda situate pe Autostrada A2,
– Construcţia variantei de ocolire Aleşd Sud, – Pod peste râul Dâmboviţa pe DN73,
– Lărgire la 4 benzi DN7 Bâldana – Titu.

III. 7 proiecte în pregătire
– Autostrada Tg. Mureş – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, – Autostrada Lugoj – Caransebeş – Drobeta Turnu Severin – Calafat/Vidin,
– Autostrada Craiova – Calafat, – Autostrada Craiova – Bucureşti,
– Autostrada Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret,
– Autostrada Bucureşti– Giurgiu,
– Autostrada Timişoara – graniţa cu Serbia.

În ceea ce priveşte finanţarea proiectelor de investiţii pentru construcţia de drumuri şi autostrăzi, Guvernul arată că în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM) au fost depuse 86 de proiecte, în valoare eligibilă totală de 6,71 mld. euro. Nu a prezentat însă şi lista acestora. Oricum, spune că au fost înregistrate cheltuieli certificate în valoare de 992,62 milioane de euro pentru cele 54 de proiecte contractate: 18 proiecte de asistenţă tehnică, cu o valoare eligibilă totală de 44,61 mil. euro şi 32 proiecte de lucrări, cu o valoare eligibilă totală de 4,72 mld. euro.

În cadrul proiectelor de lucrări, până în trim. I/2020 au fost construiţi 290,02 km de drumuri noi pe reţeaua TEN-T centrală şi globală, din care 54,76 km construiţi cu finanţare din Fondul de Coeziune şi 235,26 km construiţi cu finanţare din Fondul European pentru Dezvoltare Regională. Din cele 10 cereri de finanţare (în valoare eligibilă totală de 4,25 mld. euro) transmise spre analiză şi aprobare la Comisia Europeană, opt cereri (în valoare eligibilă totală de 3,05 mld. euro) au fost aprobate.

„Accelerarea proiectelor majore de infrastructură prezintă o importanţă deosebită pentru contracararea efectelor economice negative cauzate de pandemia de COVID-19 şi revitalizarea economiei. Se urmăreşte menţinerea termenelor asumate prin contracte şi finalizarea cu prioritate a obiectivelor aflate în diverse stadii de execuţie, precum şi lansarea de noi proiecte majore de infrastructură. Un exemplu în acest sens este demararea lucrărilor la lotul 1 al secţiunii 1, Sibiu – Boiţa, din cadrul autostrăzii Sibiu – Piteşti”, se precizează în Programul Naţional de Reformă 2020.

 

CITEŞTE ŞI:

Klaus Iohannis: Din 15 mai, declaraţia va fi necesară pentru deplasarea în afara localităţilor

Motocicleta electrică cu tracțiune integrală: UBCO a venit în Europa

Cine alimentează cele 50 de maşini de la Ministerul Fondurilor Europene

 

Adaugati comentariu