Primăria Sectorului 1 din Capitală a lansat în dezbatere publică proiectul de Regulament privind funcționarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a autovehiculelor electrice și hibrid plug-in instalate pe domeniul public, în care sunt incluse și tarifele ce vor fi percepute.
”Scopul urmărit prin adoptarea proiectului de hotărâre este instituirea unui cadru normativ local care să asigure buna funcționare a stațiilor de încărcare, accesul nediscriminatoriu la infrastructură pentru toți utilizatorii, gestionarea eficientă a domeniului public prin stabilirea responsabilităților clare ale administratorilor, operatorilor și utilizatorilor, precum și promovarea utilizării autovehiculelor electrice și hybrid plug-in ca alternativă de transport sustenabil, contribuind astfel la reducerea emisiilor poluante și la îmbunătățirea calității aerului în Sectorul 1”, a transmis primăria.
Tarifele pentru serviciul de reîncărcare a autovehiculelor electrice și hibrid plug-in instalate pe domeniul public din Sectorul 1 al Municipiului București:
- Tariful de reîncărcare pentru AC (curent alternativ) este de 1.59 lei kw/h, cu TVA
- Tariful de reîncărcare pentru DC (curent continuu) este de 1.95 lei kw/h, cu TVA
Potrivit proiectului de Regulament, tariful pentru reîncărcarea la stațiile DC este mai mare cu aproximativ 22% comparativ cu cel pentru AC, deoarece stațiile DC implică costuri de achiziție și întreținere semnificativ mai ridicate
În document se mai precizează că tarifele pot fi actualizate prin hotărâre a Consiliului Local, în funcție de evoluția costurilor cu energia și mentenanța.
Plata se efectuează prin intermediul platformei online, card bancar sau alte metode electronice autorizate.
Pe de altă parte, vehiculele aflate în proprietatea Sectorului 1 sau în proprietatea entităților publice de
interes local au acces gratuit la stațiile de reîncărcare.
Veniturile rezultate din funcționarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a autovehiculelor electrice și hibrid plug-in instalate pe domeniul public se constituie venit la bugetul Sectorului 1.
Costurile inițiale necesare pentru punerea în funcțiune a stațiilor de reîncărcare, dezvoltarea platformei digitale și a hărții interactive, desfășurarea campaniilor de informare a cetățenilor vor fi suportate din bugetul local, dar se estimează recuperarea acestora într-un interval scurt, 1–2 ani, prin veniturile încasate din utilizarea stațiilor.
Proiectul de regulament vizează și prin introducerea unor instrumente de monitorizare și raportare privind utilizarea stațiilor de reîncărcare, inclusiv dezvoltarea unei platforme online dedicate, care să permită:
Vizualizarea în timp real a stațiilor disponibile și a gradului de ocupare;
- Afișarea pe o hartă interactivă a tuturor stațiilor de reîncărcare din Sectorul 1, cu detalii privind tipul de încărcare (AC/DC), numărul de puncte de încărcare, tarifele și statusul (liber/ocupat/în mentenanță);
- Efectuarea rezervărilor și plăților pentru serviciile de reîncărcare;
- Raportarea defecțiunilor sau ocupărilor abuzive;
- Cetralizarea datelor statistice necesare pentru fundamentarea deciziilor administrației locale
Ce urmează
După adoptarea Regulamentului privind funcționarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare, care va deveni document de referință pentru toți utilizatorii, administratorii și operatorii implicați, Primăria Sect 1 va încheia un contract de administrare și operare cu un operator economic privat specializat, care va avea obligația de a asigura:
- Mentenanța și exploatarea stațiilor de reîncărcare,
- Funcționarea platformei online și a hărții interactive,
- Gestionarea sistemului de plată și facturare a utilizatorilor,
- Transmiterea periodică a rapoartelor de utilizare către administrația locală;
Atribuțiile de monitorizare și control vor fi delegate către direcțiile și serviciile de specialitate din cadrul primăriei, iar sancțiunile pentru ocuparea abuzivă a locurilor de parcare și nerespectarea regulilor de utilizare vor fi aplicate de către Poliția Locală Sector 1.
Contravențiile și amenzile care ar putea fi aplicate:
- Ocuparea abuzivă a locului de parcare destinat stației, fără să fie începută sesiunea de reîncărcare sau conectarea cablului de alimentare în 10 minute de la oprirea vehiculului, constituie contravenție și se sancționează cu amendă cuprinsă între 500 – 1000 de lei pentru persoane fizice și între 1000-1500 de lei pentru persoane juridice; totodată se aplică măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului;
- Nerespectarea instrucțiunilor de reîncărcare ale stației conduce la suspendarea accesului sau interzicerea contului utilizatorului la accesarea stațiilor de reîncărcare;
- Deteriorarea stației de reîncărcare duce la suspendarea accesului sau interzicerea contului utilizatorului la accesarea stațiilor de reîncărcare, precum și la recuperarea prejudiciului, pe calea dreptului comun.
CITEȘTE ȘI:
Producătorii auto chinezi își accelerează expansiunea industrială în Europa
Tesla domină mediul online cu peste 6.300 de mențiuni; la mare distanță urmează BYD





Comentați?