Anul viitor ar putea fi deschise circulaţiei cinci noi tronsoane de autostradă, care însumează 53,5 km, a anunţat noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.
Unul dintre loturile care ar putea fi deschis traficului anul viitor este Biharia – Borş (5,3 kilometri), parte din Autostrada Transilvania. „Acolo se lucrează foarte bine şi vom face o evaluare, dar anul viitor acest tronson poate fi dat in trafic”, a adăugat Lucian Bode.
Un alt tronson pe care s-ar putea circula in 2020 este Lotul 1 Sebeş – Sântimbru (17 km) de pe Autostrada A10 Sebeş – Turda, unde stadiul fizic este de 78%. Şeful de la Transportatori a precizat, insă, că in acest caz sunt probleme cu lucrările la nodul Sebeş şi la nodul Alba Iulia Nord.
Cel de-al treilea tronson vizat pentru deschiderea traficului este Lotul 2 Iernut – Cheţani (17,9 km) de pe Autostrada A3 Transilvania (secţiunea 2A Ogra-Campia Turzii).
Alte două posibile şosele de mare viteză pe care se va putea circula anul viitor sunt Lotul Râşnov-Cristian (6,3 km), parte din Autostrada A3 (sectorul Comarnic – Braşov) şi Varianta Ocolitoare a Bacăului (17 km).
„Sunt şanse foarte mari să fie daţi in trafic, dar, repet, luăm contractele la mană, verificăm stadiul fizic, stadiul financiar, verificăm situaţia reală in care se găseşte fiecare proiect, stadiul exact şi vă comunicăm transparent, cu toată deschiderea, situaţia in care ne aflăm in fiecare moment”, a explicat noul ministru al Transporturilor.
Pe de altă parte, acesta a menţionat că pană la sfârşitul anului ar putea fi luată în discuţie şi deschiderea circulaţiei pe Lotul 3 Ilia – Coşeviţa (21 km), parte din Autostrada Lugoj-Deva.
„S-a depus un raport de expertiză pe componenta de drum, iar recomandarea din partea expertului este să se dea in trafic cei 21,1 kilometri de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj. În acest moment se derulează procedurile pentru expertiza pe poduri, respectiv consolidări şi in această perioadă se lucrează la podul peste Mureş pentru repoziţionarea aparatelor de reazem. Este un contract în derulare de aproximativ 70.000 de euro. Termenul de finalizare- două săptămani in condiţii normale şi inţeleg de la CNAIR că au şi contract pentru deszăpezire pe acest tronson”, a arătat Lucian Bode.
Potrivit acestuia, pană la sfârşitul anului 2019, romanii ar putea circula, cu restricţii de viteză, de la Sibiu la Nădlac pe autostradă.
„În condiţiile în care nu apar şi alte elemente surpriză, finalizăm expertiza, finalizăm lucrările la pod, la podul peste raul Mureş, şi pe acest an, să vă răspund clar, autostrada Lugoj-Deva lotul 3 ar putea fi dată in trafic in aceste condiţii. Astfel, romanii ar putea circula, cu restricţii de viteză intr-adevăr – şi aici putem discuta de ce suntem in situaţia asta – de la Sibiu la Nădlac pe autostradă. 21,1 kilometri in aceste condiţii pentru anul 2019”, a dat asigurări şeful de la Transporturi.
Referitor la autostrada Ploieşti-Braşov, acesta a reiterat că nu susţine varianta execuţiei in parteneriat public-privat şi doreşte să găsească finanţare adresandu-se Comisiei Europene şi instituţiilor financiare internaţionale.
„Pentru autostrada Ploieşti-Braşov vreau să văd – inţeleg de la Comisia de Prognoză că au primit contractul – să văd ce conţine contractul şi noi ne vom adresa partenerilor europeni, Comisiei Europene, instituţiilor financiare internaţionale să găsim sprijin pentru a finanţa acest obiectiv major de infrastructură rutieră. Pană cand nu vedem cum inchidem povestea cu acel PPP – pe care eu personal nu l-am susţinut niciodată şi nu-l susţin, intrucat statul roman doar ar pierde dintr-un astfel de parteneriat public-privat, pană cand nu am o confirmare din partea organismelor internaţionale, partenerilor europeni, nu mă pot pronunţa pe acest subiect exact”, a arătat ministrul Transporturilor.
CITEŞTE ŞI:
Ferrari ieftinit cu 45.000 euro, „vedeta” reducerilor de Black Friday la eMag
Instanţa a sistat construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda. Află motivul
Au început controalele în transportul alternativ. Ce a găsit Poliţia Rutieră
Comentați?