În cadrul discursului său inaugural, președintele SUA, Donald Trump, a anunțat introducerea de noi taxe vamale, de 25%, la importul de vehicule produse în Mexic și Canada, începând cu 1 februarie. El a mai indicat și posibilitatea impunerii unor taxe similare la importurile din Uniunea Europeană. Potrivit agenției Moody’s, impactul acestor măsuri ar putea fi semnificativ, în special pentru producătorii europeni cu expunere pe piața americană, precum Stellantis, Volkswagen și Volvo Car.
Astfel, Moody’s arată că mașinile exportate din Europa în Statele Unite s-ar putea confrunta cu un tarif suplimentar de 10%, în creștere față de nivelul actual de 2,5%. O astfel de majorare a tarifelor „ar reduce semnificativ profiturile producătorilor auto europeni”, a precizat Ruosha Li, analist senior la Moody’s.
Profiturile Stellantis ar putea fi reduse cu „mai mult de 15%” din cauza tarifelor mai mari la importurile din Mexic și Canada. Agenția subliniază că Stellantis este expusă în mod deosebit acestui risc, întrucât 40% din vehiculele sale vândute în Statele Unite provin din aceste două țări.
Volvo este expusă în special taxelor pentru importurile din Europa, în timp ce Volkswagen este vulnerabilă atât la cele pentru importurile europene, cât și la cele din Mexic, potrivit Moody’s.
Grupul german și-ar putea vedea profiturile scăzând cu 5 – 10% din cauza taxelor pentru importurile europene și cu 15% în cazul celor pentru importurile din Mexic. Pentru Volvo, agenția estimează că profiturile sale ar putea fi reduse cu 15% dacă s-ar aplica o taxă vamală de 10% la importurile de automobile europene.
CITEȘTE ȘI:
Care sunt cele mai frecvent avariate mașini din România?
Peste 20 de milioane de vehicule electrice vor fi vândute la nivel global în 2025
Comentați?