Advertisement

Autonom
Home Interviuri Care sunt criteriile de alegere a vehiculelor utilitare. Interviu cu Valentin Coca, Director Național de Vânzări Autonom

Care sunt criteriile de alegere a vehiculelor utilitare. Interviu cu Valentin Coca, Director Național de Vânzări Autonom

Care sunt criteriile generale de alegere a vehiculelor utilitare de către o companie? Costul total de deţinere (TCO) este unul principal?

În ultima perioadă, un criteriu important pentru alegerea utilitarelor de către companii îl reprezintă disponibilitatea acestora, în contextul crizei microcipurilor începută în pandemie. Discrepanța dintre cererea și oferta de pe piața de automotive, datorată lipsei mașinilor, a dus la creșterea prețurilor și a îngreunat și mai mult procesul de achiziție a acestor tipuri de autovehicule pentru diferite industrii și activități.

Pentru cumpărătorii profesioniști, vehiculele comerciale reprezintă core business și de aceea, acest lucru se poate traduce în pierderi dacă aceștia nu pot folosi mașinile. Spre exemplu, companii din industria transporturilor și a logisticii, din construcții și agricultură, pot întâmpina în mod direct dificultăți în livrarea produselor și desfășurarea activităților zilnice.

Pe lângă criteriile funcționale și personalizabile de alegere a utilitarelor, în funcție de scopul pentru care sunt folosite, în continuare TCO-ul reprezintă un tool de achiziție. Însă în contextul actual, analiza se mută mai degrabă către una de tip TCM (Total Cost of Mobility). Practic, cât te costă să rămâi în mișcare și să nu ai întreruperi de mobilitate în activitate. Pentru aceste situații, noi venim în sprijinul companiior cu servicii integrate sau complementare, cum ar fi: asistență rutieră, mașină de înlocuire ș.a.

Marea majoritatea a utilitarelor pe care le administraţi sunt diesel? Cum vedeţi viitorul acestora?

Da, majoritarea utilitarelor pe care le avem în flotă în acest moment sunt diesel. Viitorul utilitarelor diesel este un subiect de discuție și dezbateri în industria automotive, având în vedere schimbările semnificative în domeniul mobilității și preocupările tot mai mari legate de mediu. Și aici sunt de avut în vedere câteva aspecte precum tranziția către vehicule electrice, reglementările și normele privind emisiile, dezvoltarea tehnologiilor de propulsie alternative sau avansarea tehnologiei motoarelor diesel. Depinde foarte mult și despre ce industrie discutăm, însă trendul general indică o tranziție către vehicule mai puțin poluante și mai prietenoase cu mediul înconjurător, un viitor legat de hibrid, electric și hidrogen.

Propuneţi companiilor şi vehiculele comerciale electrice sau hibride? Care ar fi avantajele?

Propunem companiilor soluții adaptate nevoilor lor și a contextului actual în piață cu scopul de a sprijini și ușura desfășurarea activității. Vehicule comerciale electrice sau hibride pot aduce beneficii semnificative în ceea ce privește sustenabilitatea și eficiența operațională a companiei. Responsabilitatea socială a companiei, optimizarea costurilor de operare pe termen lung, precum alimentarea și mentenanța, beneficii fiscale și respectarea normelor privind emisiile sunt doar câteva dintre avantaje.

Managementul daunelor este mai complicat pentru utilitare comparativ cu autoturisme?

Cuvântul pe care ar trebui să îl folosim este diferit, nu complicat. Așteptările și nevoile companiilor care folosesc utilitare sunt distincte și cu implicații majore în business. Imobilizarea mașinilor poate reprezenta un cost cu impact semnificativ în bugetul companiilor și care poate afecta întregul ecosistem al clientului, deoarece acestea transportă materii prime și produse care asigură lanțul de producție, aprovizionare și livrare către consumatorul final. De aceea, gestionarea întreținerii și a reparațiilor acestora trebuie să se întâmple prompt și eficient, fără întreruperi de activitate pentru companii.

Ce fel de echipamente recomandaţi pentru siguranţa şoferului unui vehicul utilitar?

Consider că elementele minime de siguranță activă și pasivă sunt necesare pentru siguranța șoferului, dar și a celorlalți participanți în trafic. De asemenea, în funcție de specificul businessului, recomandăm și elemente de siguranță care fac viața șoferului mai confortabilă și pot salva bani pe termen lung, precum: AC, senzori parcare față- spate, ideal cameră de luat vederi în partea din spate, bluetooth pentru conexiune telefon – tabletă, sisteme suplimentare de ancorare a mărfii în spațiul de marfă etc.

Care sunt industriile pentru care administrați cele mai importante flote de vehicule utilitare?

Avem clienți importanți din categorii precum: last mile delivery sau companii de transport și logistică, precum firme de curierat, de distribuție și de transport de mărfuri, FMCG și farmaceutice.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie – august 2023, Suplimentul ”Vehicule utilitare”)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Afacerile din transporturi, în creștere cu 13,9% în primul semestru din 2023

Contract semnat pentru modernizarea DN 71, între Târgoviște și Sinaia

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Compania Națională de Investiții
Leasing operaţional

Compania Națională de Investiții contractează 12 autoturisme în leasing operațional

Compania Națională de Investiții va contracta, prin licitație, un număr de 12...

TCO
Leasing operaţional

TCO: mașini electrice vs mașini termice

Accelerarea adoptării mașinilor electrice pe baterie este determinată de doi factori esențiali:...

ayvens
Leasing operaţional

Ayvens intră în parteneriat cu BYD pentru a livra vehicule electrice în Europa

Ayvens (ALD Automotive – LeasePlan) a semnat un memorandum de înțelegere cu...

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...