Advertisement

Autostrada Moldova A7
Home Infrastructură Când se va circula continuu pe Autostrada Moldova A7, între Ploiești și Buzău

Când se va circula continuu pe Autostrada Moldova A7, între Ploiești și Buzău

Pe cele trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63,25 km), parte din Autostrada Moldova A7, lucrările avansează destul de bine, afirmă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care estimează că traficul rutier ar putea fi posibil, fără întreruperi, din noiembrie 2025.

Pe Lotul 1, între Dumbrava și Mizil (21 km) s-a ajuns la un stadiu fizic de 67%. S-a așternut deja asfalt pe aproximativ 14 km, iar, în prezent, se lucrează la suprastructurile podurilor care au ajuns la un stadiu fizic de 72%.

Secțiunea este construită, începând din august 2022, de Asocierea Pizzarotti (Italia) – Retter (România). Termenul contractual de finalizare a fost prelungit cu 5 luni, până la data de 25 septembrie 2024, valoarea totală a contractului fiind de 1,8 mld. lei (fără TVA). Proiectul include și construcția a 14 poduri și a unui pasaj în lungime de 550 m, precum și a unui nod rutier între A3 București – Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier de pe acest prim lot.

”Trebuie însă rezolvate anumite probleme procedurale pe Lotul 2 Mizil – Pietroasele (28,35 km) pentru a nu apărea blocaje în ceea ce privește lucrările. Sectorul de șantier care intră în responsabilitatea constructorului român (Coni, n.red.) a ajuns la 90%, în timp ce sectorul pe care sunt ceilalți constructori are un avans de 70%. Trebuie găsită rapid o soluție pentru ca termenul de finalizare să fie respectat! Anul acesta trebuie să se circule pe acest lot, ca și pe Lotul 1”, a precizat Sorin Grindeanu.

Acesta estimează că, din Lotul 2, pot fi deschiși circulației 14 km până la jumătatea lunii august. Pentru a putea fi însă folosiți, trebuie găsită o soluție provizorie de descărcare în zona localității Vintileanca. ”Ar fi însă de preferat ca partenerul bulgar din Asociere (Trace, n. red.) să finalizeze lucrările până la km 47 pentru ca circulația să poată fi descărcată în DN2”, spune ministrul Transporturilor.

În acest caz s-ar putea circula continuu de la Mizil (Fulga) până în zona localității Pietroasele, pe 27 de km de autostradă, iar în acest ritm, se va putea circula și pe acest lot până la sfârșitul anului.

Construit de asocierea Coni (România) – Trace (Bulgaria) începând din august 2022, acest lot a avut termen de finalizare luna aprilie 2024, însă pe această secțiune au apărut o serie de probleme independente de constructor, printre care nivelul ridicat al pânzei freatice și cantități insuficiente de pământ ce pot fi exploatate din gropile de împrumut. Prin urmare, au fost necesare, printre altele, noi exproprieri. Valoarea totală a contractului este de 1,3 mld. lei (fără TVA).

Ministrul Transporturilor ia în continuare în calcul deschiderea circulației pe 48 de km de autostradă, între Dumbrava și Pietroasele, cu asigurarea descărcării în DN 2, anul acesta.

Pe Lotul 3, între Pietroasele și Municipiul Buzău (13,9 km), Asocierea de constructori turci Nurol – Maykol a încheiat faza organizării de șantier și, din 1 iunie, a intrat în execuție efectivă. ”De acum înainte trebuie să începem să vedem și aici o mobilizare bună și un progres constant. Termenul contractual de finalizare este noiembrie 2025”.

Licitaţia pentru acest lot a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori, care au întîrziat începerea construcției. În data de 23 octombrie 2023, Asocierea de constructori turci Nurol – Maykol a fost desemnată din nou câştigătoarea contractului de execuție, în valoare de 1,1 mld. lei. Lungimea acestui tronson este de 13,9 km şi include construcţia a 8 poduri şi a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1,26 km. Durata de execuţie a contractului este de 20 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor, de 10 ani. De pe acest lot va porni și Drumul Expres Buzău – Brăila.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Cât vor costa drumurile expres Bacău – Piatra Neamț și Focșani – Brăila

 

Vineri, 7 iunie, se redeschide circulația rutieră pe Transfăgărășan

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...