BMW vrea să-și dubleze vânzările de mașini electrice. 5 noi modele în 2021

BMW

BMW a anunțat că a intrat pe un parcurs profitabil în 2021, rezultatele de anul trecut fiind afectate de închiderea fabricilor şi de scăderea vânzărilor, în urma pandemiei de coronavirus, relatează Reuters.

Producătorul auto german premium a declarat că anul acesta va avea disponibile cinci modele complet electrice, grupul german alăturându-se astfel cursei globale a producătorilor auto care dezvoltă vehicule cu emisii zero, în perspectiva țintelor mai stricte impuse de Europa și China.

Închiderea fabruicilor în prima jumătate a anului 2020 pentru a încetini răspândirea noului coronavirus i-a determinat pe mulți jucători din industria auto să se aștepte la rezultate dezastruoase, dar revenirea pieței mondiale, stimulată de China, a ajutat sectorul să-și revină mai repede decât se anticipa.

„Performanţa noastră în semestrul doi din 2020 demonstrează cât de puternic este grupul BMW. Vom depăşi curând impactul închiderii fabricilor şi al restricţiilor. Am început 2021 plini de optimism”, a afirmat directorul general Oliver Zipse.

Anul trecut, vânzările BMW în China au crescut cu 7,4%, comparativ cu 2019, compensând în mare parte declinul din alte regiuni.

Cu excepţia trimestrului doi din 2020, BMW a rămas profitabil pe ansamblul anului trecut.

Costurile BMW pe segmentul cercetare-dezvoltare (R&D), care includ investiţiile în electrificare, conducere autonomă şi conectivitate, s-au situat anul trecut la 5,7 miliarde de euro, sub cele aproape şase miliarde de euro cheltuite în 2019. Compania şi-a redus alte cheltuieli de capital cu peste 30% anul trecut.

În 2020, producătorul de maşini premium a înregistrat un profit înainte de taxe de 5,2 miliarde de euro, în scădere cu aproape 27% faţă de profitul de 7,2 miliarde de euro realizat în 2019. Marja de profit pe segmentul auto s-a redus anul trecut la 5,3%, de la 6,8%.

În 2020, vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 31,8% faţă de 2019, iar producătorul auto vrea ca în acest an să-şi dubleze livrările de maşini pur electrice.

În prezent, grupul BMW produce 13 modele electrificate vândute pe 74 de pieţe.

Până în 2023, BMW îşi va dubla aproape gama de vehicule electrificate, ajungând la 25 de modele, mai mult de jumătate fiind pur electrice.

Luna trecută, BMW a informat că în 2020 vânzările sale de vehicule au scăzut cu 8,4%, în condiţiile în care pandemia de coronavirus şi-a făcut simţite efectele, iar multe reprezentanţe din întreaga lume au fost închise timp de mai multe luni.

Pe parcusul anului trecut, un număr de 2,324 de milioane de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce au fost vândute la nivel mondial. În Europa, vânzările grupului BMW au scăzut cu 15,7%, iar în SUA au scăzut cu 18%. În schimb, în China, unde pandemia fost ţinută sub control mai rapid decât în alte părţi, vânzările BMW au crescut cu 7,4%.

 

CITEȘTE ȘI:

Cât de optimiști sunt directorii generali în perspectivele afacerilor. PwC CEO Survey

CNAIR a reziliat contractul pentru sectorul Chețani – Câmpia Turzii

Start pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3)

 

 

Adaugati comentariu