Unii dintre noi am avut ocazia să conducem o mașină cu propulsie pe puntea spate pe circuit. Totuși, doar puțini ne-am aventurat să facem ”gogoși”. Acum nu mai avem nicio scuză: specialiștii BMW ne învață pas cu pas secretele pentru un drift perfect!
Cum să te joci cu niște sute de cai putere, fără să-i scapi de sub control? E o întrebare la care mulți cred că răspunsul este unul singur: talentul, instinctul. BMW, însă, are o altă părere: nemții cred că oricine poate să facă ”gogoși” perfecte, dacă aplică întocmai rețeta din clip.
Și nu e vorba despre apă, ulei drojdie, făină, etc., la fel cum nu e vorba despre gogoși comestibile. Dimpotrivă, pe unii i-ar putea face să verse, pentru că ”cerculețele”, ”datul de-a latul”, ”liprea insectelor pe ușă”… sau cum vreți să le numiți nu sunt iubite de pasageri.
Drift perfect: marile secrete!
Așadar: care este secretul ”gogoșilor” perfecte? În primul rând, reglează scaunul suficient de aproape de pedale pentru a putea controla alternativ și/sau simultan frâna și accelerația. Apoi, mâinile trebuie ținute pe volan diametral opus, în dreptul orelor 9 și 3, pentru a avea control total. Iar regula asta ar trebui să-ți rămână în cap și în cazul conducerii de zi cu zi: reține, nu la 10 și 2, nu cu o mână sprijinită cu încheietura deasupra volanului, ci cu palmele la 9 și 3.
În sfârșit, alege-ți o zonă închisă circulației publice, în care să nu se afle și alte mașini parcate, în care să existe suficient spațiu de manevră (mai ales dacă scapi mașina, cum e probabil să se întâmple la primele încercări). Deconectează ESP-ul, cuplează treapta a doua, descrie un cerc, iar când atingi 30 km/h, accelerează (moderat sau puternic, în funcție de puterea motorului).
Și FIX când credeai că ai reușit, mai urmează un amănunt… insignifiant: coordonează privirea, manevrarea volanului și ”reglarea gazului” astfel încât să ții mașina pe trasă. Simplu, nu-i așa?
Acum, că ți-au ieșit drifturi perfecte, pune niște bani de-o parte pentru gume pe spate.
Comentați?