Advertisement

anvelope
Home Administrare flote Anvelope Care sunt riscurile folosirii unor anvelope de iarnă pe timp de vară

Care sunt riscurile folosirii unor anvelope de iarnă pe timp de vară

Ţinând cont de situaţia actuală şi de provocările crizei COVID-19, mulţi şoferi sunt probabil nevoiţi să folosească anvelope de iarnă şi în perioada următoare. Cu toate acestea, este important de reţinut faptul că acestea nu sunt destinate condusului în condiţii de vreme caldă, fiind mai puţin sigure decât cele de vară.

Producătorul finlandez de anvelope, Nokian Tyres, oferă sfaturi utile şoferilor, pentru a evita provocările ce pot apărea ca urmare a trecerii târzii de la anvelopele de iarnă la cele de vară.

„Folosirea anvelopelor de iarnă primăvara şi vara poate fi doar o soluţie temporară. Pentru o perioadă mai lungă de timp, cum ar fi întregul anotimp cald, utilizarea unor anvelope de iarnă poate fi periculoasă, mai ales în lunile cu temperaturi ridicate”, spune Martin Dražík, Expert and Product Manager, Central Europe, Nokian Tyres.

Condusul unei maşini dotate cu anvelopele de iarnă primăvara şi vara aduce multe riscuri. Cel mai mare risc este distanţa de frânare, care este semnificativ mai mare, urmat îndeaproape de schimbările de stabilitate şi manevrabilitate, şi de un răspuns mai puţin precis la mişcarea volanului. Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un compus mai moale, asigurând funcţionarea lor corectă la temperaturi mai scăzute şi de îngheţ. În condiţii mai calde, acestea se uzează mai repede şi astfel creşte riscul de acvaplanare pe drumurile umede.

Unii şoferi consideră că pot folosi anvelopele de iarnă şi vara dacă reuşesc să depăşească perioada de tranziţie. Totuşi, aceasta este cea mai frecventă greşeală şi aduce riscuri semnificative.

„Dacă în situaţia actuală nu este posibilă schimbarea anvelopelor la timp şi trebuie să folosiţi maşina, încercaţi să minimizaţi riscurile pe cât posibil. Călătoriţi pe distanţe mai scurte şi luaţi în calcul faptul că este posibil să întâlniţi şi alţi şoferi cu anvelope necorespunzătoare. În consecinţă, ar trebui să creşteţi de până la două ori distanţa de siguranţă. Fiţi atenţi la curbe şi încetiniţi. Nu vă asumaţi riscuri inutile, nu merită. Nu uitaţi că aceasta este doar o soluţie temporară şi încercaţi să schimbaţi anvelopele cât mai repede„, recomandă Martin Dražík.

Schimbarea anvelopelor la începutul verii este recomandată pentru o experienţă de condus sigură şi lipsită de griji.

„În timpul verii, toate caracteristicile de siguranţă ale anvelopelor de iarnă sunt aproape indisponibile. Maşina este mai greu de controlat, apa nu este transferată în caneluri la fel de lin ca la anvelopele de vară pe suprafeţe umede, ceea ce creşte semnificativ riscul de acvaplanare în timpul ploilor de vară”, completează Martin Dražík.

Care sunt riscurile folosirii unor anvelope de iarnă pe timp de vară?

  1. Distanţa de frânare este mai mare cu până la 20%.
  2. Performanţa anvelopelor este semnificativ mai mică.
  3. Manevrabilitatea este mai puţin precisă.
  4. Riscul cel mai mare îl prezintă condusul pe drumuri umede, deoarece anvelopele de iarnă nu sunt proiectate pentru a transfera rapid apa în timpul ploilor de vară, ci pentru a asigura aderenţă pe zăpadă şi noroi, iar riscul de acvaplanare este mai mare.
  5. Anvelopele de iarnă conţin un compus mai moale şi, prin urmare, se vor uza mult mai repede în zilele călduroase.
  6. În unele ţări, folosirea anvelopelor de iarnă în timpul verii poate fi interzisă prin lege.

Sfaturi pentru a reduce riscurile în cazul utilizării temporare a anvelopelor de iarnă pe timp de vară

  • Călătoriţi numai dacă este necesar.
  • Ajustaţi viteza, deoarece distanţa de frânare este mai mare şi manevrabilitatea mai scăzută.
  • Creşteţi de până la două ori distanţa de siguranţă în trafic.
  • Aveţi grijă la viraje, încetiniţi şi luaţi în calcul faptul că este posibil ca alţi şoferi să conducă în condiţii similare.
  • Programaţi schimbarea anvelopelor cât mai curând posibil.

 

CITEŞTE ŞI:

Podul Fălciu, soluţie inedită pentru scurtarea distanţei Bucureşti-Chişinău cu 150 km

Preţul petrolului continuă să scadă la minime istorice

Cine va primi compensaţii de peste 6.000 de euro de la Volkswagen

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Administrare floteAnvelope

Goodyear: Anvelopele All Season, cea mai bună variantă

Recent, anvelopa Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 a devenit prima anvelopă all-season care...

Continental
Siguranţă rutieră

Continental testează sistemul de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timișoara

Continental Engineering Services (CES), furnizorul de servicii de dezvoltare și inginerie din...

culoare
Siguranţă rutieră

În România, mașinile de culoare bej au probabilitatea cea mai scăzută de a fi implicate în accidente rutiere

În general, oamenii nu cred că numărul de accidente este influențat semnificativ...

Anvelope

Nokian Tyres își reînnoiește oferta de anvelope pentru dube destinate Europei Centrale

Producătorul nordic de anvelope premium Nokian Tyres introduce noi anvelope pentru dube...