Comisia Europeană a amendat Volkswagen cu 502 milioane de euro și pe BMW cu 373 milioane de euro, pentru că au limitat concurenţa în domeniul sistemelor de epurare a gazelor de eşapament ale automobilelor diesel.
Un alt mare constructor auto german, Daimler (producătorul automobilelor marca Mercedes), care a participat la acest cartel, nu a fost sancţionat pentru că a dezvăluit Comisiei Europene existenţa înţelegerii. A primit o imunitate totală şi a evitat astfel o amendă în valoare de 727 de milioane de euro.
Executivul comunitar a explicat că Volkswagen, BMW şi Daimler „s-au întâlnit în mod frecvent în cadrul unor reuniuni tehnice, pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei reducerii catalitice selective (SCR), care elimină emisiile nocive de oxid de azot din gazele de eşapament ale maşinilor cu motor diesel, prin injectarea de uree (cunoscută sub numele de AdBlue)”. Timp de mai mult de cinci ani, între 2009 şi 2014, companiile respective s-au înţeles între ele să nu meargă dincolo de ceea ce s-a convenit în standardele UE de emisii.
„Aceste companii posedau tehnologia necesară pentru a reduce emisiile nocive dincolo de ceea ce era obligatoriu legal în normele de poluare ale UE. Însă au evitat să se concureze, prin utilizarea întregului potenţial al tehnologiei pentru a merge mai departe decât ceea ce era cerut prin lege”, a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
Comisia Europeană urmează să propună în data de 14 iulie o înăsprire a normelor privind emisiile de CO2, ceea ce ar urma să conducă la eliminarea tuturor motoarelor cu ardere internă, în următorul deceniu, în beneficiul automobilelor electrice, în ideea de a lupta împotriva schimbărilor climatice.
CITEȘTE ȘI:
O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021
PIB-ul a crescut în T1/2021 cu 2,9% comparativ cu T4/2020 şi cu 0,1% faţă de T1/2020
Comentați?