Advertisement

Programul Transport
Home Piaţa auto Industrie auto BMW şi Volkswagen, sancţionate de UE pentru înţelegeri cu privire la tehnologia de epurare a gazelor

BMW şi Volkswagen, sancţionate de UE pentru înţelegeri cu privire la tehnologia de epurare a gazelor

Comisia Europeană a amendat Volkswagen cu 502 milioane de euro și pe BMW cu 373 milioane de euro, pentru că au limitat concurenţa în domeniul sistemelor de epurare a gazelor de eşapament ale automobilelor diesel.

Un alt mare constructor auto german, Daimler (producătorul automobilelor marca Mercedes), care a participat la acest cartel, nu a fost sancţionat pentru că a dezvăluit Comisiei Europene existenţa înţelegerii. A primit o imunitate totală şi a evitat astfel o amendă în valoare de 727 de milioane de euro.

Executivul comunitar a explicat că Volkswagen, BMW şi Daimler „s-au întâlnit în mod frecvent în cadrul unor reuniuni tehnice, pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei reducerii catalitice selective (SCR), care elimină emisiile nocive de oxid de azot din gazele de eşapament ale maşinilor cu motor diesel, prin injectarea de uree (cunoscută sub numele de AdBlue)”. Timp de mai mult de cinci ani, între 2009 şi 2014, companiile respective s-au înţeles între ele să nu meargă dincolo de ceea ce s-a convenit în standardele UE de emisii.

„Aceste companii posedau tehnologia necesară pentru a reduce emisiile nocive dincolo de ceea ce era obligatoriu legal în normele de poluare ale UE. Însă au evitat să se concureze, prin utilizarea întregului potenţial al tehnologiei pentru a merge mai departe decât ceea ce era cerut prin lege”, a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.

Comisia Europeană urmează să propună în data de 14 iulie o înăsprire a normelor privind emisiile de CO2, ceea ce ar urma să conducă la eliminarea tuturor motoarelor cu ardere internă, în următorul deceniu, în beneficiul automobilelor electrice, în ideea de a lupta împotriva schimbărilor climatice.

 

CITEȘTE ȘI:

O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

PIB-ul a crescut în T1/2021 cu 2,9% comparativ cu T4/2020 şi cu 0,1% faţă de T1/2020

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...