BMW și-a anunțat intenția de a reduce 6.000 de locuri de muncă în 2020, în special prin pensionare anticipată. De asemenea, compania își încheie cooperarea cu Daimler în dezvoltarea mașinii autonome. Cele două decizii au rezultat din deteriorarea economică legată de criza Covid-19.
BMW pune frână cheltuielilor pe fondul crizei generate de pandemie. Constructorul auto bavarez a confirmat, vineri, intenția de a reduce 6.000 de locuri de muncă în 2020, în special prin pensionări.
De notat că, în 2019, grupul angajase aproximativ 126.000 de persoane.
„După măsurile deja adoptate, inclusiv un program scurt de activitate, sunt necesare măsuri suplimentare”, a declarat un purătoru de cuvând al grupului. . Acestea vor viza „în principal locațiile din Germania”, a adăugat acesta, după încheierea unui acord cu sindicatele.
Reducerile de locuri de muncă se vor face prin „fluctuație naturală” și cu pensionare anticipată voluntară. În plus, contractele pe o durată de 40 de ore vor trece la 38 de ore, iar unii angajați pot alege să beneficieze de opt zile suplimentare de concediu, renunțând la o parte din salariu. „Vom găsi o soluție în cadrul unui dialog constructiv cu reprezentanții personalului”, a promia Ilka Horstmeier, directoarea de HR.
Acest anunț face parte din planul anunțat de BMW la începutul lunii mai destinat consolidării programului de economii. Producătorul auto german, la fel ca concurenții săi, se așteaptă la o pierdere de exploatare în al doilea trimestru din cauza pandemiei Covid-19. Acest lucru a dus deja la închiderea majorității punctelor de vânzare timp de câteva săptămâni, ceea ce ar trebui să agraveze criza care deja se profileaă. Profitul impozabil ar trebui să fie anul acesta „semnificativ mai mic” decât în 2019, a mai arătat constructorul auto din Munchen.
Mașina autonomă BMW – Daimler, suspendată temporar
Pe lângă reducerile de locuri de muncă, BMW intenționează să diminueze considerabil și investițiile. Împreună cu Daimler, a anunțat că, de comun acord, și-au suspendat temporar cooperarea în dezvoltarea „viitoarei generații de vehicule autonome”. Decizia survine unei „evaluări aprofundate”, cele două companii urmând săs e concentreze separat pe proiectele din domeniu.
Cele două grupuri vor putea totuși să continue cooperarea „cu partenerii lor actuali”, cum ar fi Intel, Fiat și Mobileye din partea BMW. Daimler, deja asociat cu Bosch, „explorează opțiuni cu parteneri din afara sectorului auto” pentru a avansa în domeniul autoturismelor conectate.
Cei doi constructori auto germani semnaseră la începutul anului 2019 un acord de cooperare „strategic și pe termen lung”, concentrat în special pe conducerea autonomă pe autostrăzi și pe dezvoltarea sistemelor care permit parcarea vehiculelor fără intervenție umană.
CITEȘTE ȘI:
Vama de la Nădlac II – Autostradă, redeschisă pentru traficul de autoturisme
Majoritatea regiunilor, sub cod portocaliu de vijelii și ploi torențiale
Comentați?