Industria auto globală trece printr-o schimbare radicală care o va influența masiv în următorul deceniu și jumătate. Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Roland Berger, „Automotive Outlook 2040”, tendința către vehiculele electrice este ireversibilă, dar mobilitatea partajată, hidrogenul și combustibilii sintetici nu vor juca un rol major în dezvoltarea industriei auto.
„Schimbarea globală din industria auto este ireversibilă și va continua să se accelereze rapid în următorii ani”, subliniază expertul în domeniul auto Gundula Pally, Managing Partner Roland Berger Austria. ”Acest ritm ridicat va reprezenta o provocare pentru multe companii. Cu toate acestea, pesimismul nu este potrivit. Pentru că schimbarea deschide noi oportunități de care pot profita acei participanți de pe piață care anticipează schimbările viitoare și se
poziționează strategic”.
Pentru a identifica factorii determinanți ai acestei schimbări și pentru a dezvolta scenarii pentru viitor, Roland Berger a efectuat o analiză aprofundată a industriei și a piețelor și le-a compilat într-o imagine de ansamblu în „Automotive Outlook 2040”. Apar patru tendințe cheie care vor modela schimbarea până în 2040: polarizare, automatizare, interconectare și electrificare.
Vârf de vînzări în Occident, creștere în continuare în restul lumii
Polarizarea este deosebit de evidentă în vânzările de mașini noi: în piețele de vest ale Europei, SUA și Canada, vânzările de mașini noi au atins apogeul („Peak Auto”) și, în unele cazuri, l-au depășit deja. În consecință, se așteaptă ca aceste piețe să stagneze sau să scadă ușor. Cu toate acestea, având în vedere dimensiunea lor, acestea oferă în continuare o creștere absolută semnificativă, pe care experții Roland Berger o estimează la 520 de miliarde de euro până în 2040.
Va exista o creștere puternică a noilor înmatriculări în China (+1,2% pe an), India (+4,2% pe an), America de Sud și Centrală (+2,4% pe an), precum și în celelalte țări din Sudul global (țările în curs de dezvoltare din Africa, America Latină, Caraibe, Asia – fără Israel, Japonia și Coreea de Sud – și din Oceania – fără Australia și Noua Zeelandă).
În termeni absoluți, veniturile din China vor crește cel mai mult până în 2040, la aproximativ 590 de miliarde de euro. Piețele din Sudul global își vor crește vânzările cu aproximativ 480 de miliarde de euro, dar, în pofida ratelor mari de creștere, cota lor din piața totală va crește doar de la 14% astăzi la 20% în 2040. În general, volumul vânzărilor globale va crește cu un medie cu 1,1% pe an între 2025 și 2040 (după 2,4% în perioada 2010-2019).
Un factor care, spre deosebire de previziunile anterioare, are o influență redusă asupra vânzărilor globale de vehicule este mobilitatea partajată. Potrivit experților Roland Berger, utilizarea lor va continua să crească, dar nu în ritmul așteptat și doar în orașele mari și zonele metropolitane. Deoarece doar aproximativ10% dintre călătorii sunt efectuate în aceste orașe și mobilitatea partajată completează mai degrabă decât înlocuiește utilizarea mașinilor personale, ea va rămâne un factor minor în dezvoltarea industriei auto.
La rândul lor, nici hidrogenul și combustibilii sintetici nu vor juca un rol major din cauza eficienței scăzute și a costurilor ridicate. În schimb, tendința către vehiculele electrice este ireversibilă, în pofida reticenței actuale de cumpărare. Numărul de mașini pur electrice (BEV) crește rapid la nivel mondial, iar până în 2040, experții Roland Berger se așteaptă ca acestea să reprezinte 64 – 71% din vânzările de mașini noi, în funcție de scenariu. Totodată, hibrizii vor reprezenta 20% din livrări.
Electrificarea progresează cu viteze diferite în funcție de regiune: Europa probabil va fi complet electrificată în puțin peste 10 ani, 99% dintre noile înmatriculări fiind mașini electrice, dacă UE va respecta reglementările actuale. China a depășit pragul de 50% în iulie 2024 și va ajunge la 70 – 85% mașini electrice în total până în 2040, în timp ce SUA se va situa la 42 – 60%, iar restul lumii, la aproximativ 50%.
CITEȘTE ȘI:
Circulația pe Transfăgărăşan se va închide pentru iarnă, începând de marţi, 12 noiembrie
Imagini virtuale cu pasajul rutier subteran de la Bragadiru, jud. Ilfov
Comentați?