BMW 518d Autonom: am testat BMW-ul pe care nu-l poți conduce…

Oricine vrea să conducă un BMW, dar, în cazul de față, nu se pune problema. Pentru că vorbim de noul serviciu de shuttle premium propus de Autonom.



test bmw 518d autonom rent a car - floteauto 0

Compania Autonom și BMW România au demarat un parteneriat de seamă pe final de 2014: importatorul mărcii germane furnizează companiei românești de închirieri auto o flotă de BMW Seria 5, mașini care urmează a fi folosite în principal pentru serviciul de shuttle premium, dar și ca replacement car sau alte tipuri de rent-a-car pentru manageri.

test bmw 518d autonom rent a car - floteauto 0Pentru a celebra acest parteneriat, cei de la Autonom s-au gândit să invite AutoExpert Flote să și testeze un astfel de model. Ceea ce, la prima vedere, pare un lucru banal pentru un jurnalist auto obișnuit de aproape 15 ani să testeze mașini. Ineditul acestui test este altul: viitorii clienți ai serviciului Autonom, de shuttle premium, cu siguranță mă vor invidia, deoarece ei vor avea la dispoziție șofer personal. Cu alte cuvinte, „ne pare rău, dar nu aveți voie să conduceți mașina“. E și normal, deoarece, așa cum explică Dan Ștefan, Managing Partner Autonom, contractul de închiriere uzual e diferit de contractul de transfer, costurile diferite implicând responsabilități (și riscuri) diferite.

Noua flotă de Seria 5 e formată din modele BMW 518d având caracteristici executive bine reliefate: de la designul sobru-sportiv al mașinii, cu o morgă accentuată de culoarea neagră, până la interiorul cu tapițerie din piele bej și un portbagaj suficient pentru bagajele necesare într-o călătorie de afaceri, mașina inspiră seriozitatea și competența pe care le așteaptă oricine. La nivelul dotărilor, nu s-a dorit o configurare de tip „birou mobil“ sau de lux, ci s-a mers pe ideea de rațional. Cei care stau în spate au la dispoziție, de pe lista de opțiuni, doar prize adiționale de 12V, pentru laptop sau telefon, sau pachetul de fumători (pentru cei care nu au renunțat încă la acest obicei).

test bmw 518d autonom rent a car - floteauto 1În schimb, deoarece vorbim de o mașină cu șofer, siguranța trebuie să fie pe primul loc. De aceea, de pe lista de opțiuni au fost selectate puține, dar importante, precum cutia automată, senzorii de parcare sau încălzirea în scaunele față. Astfel, cel de la volan are parte de un confort mai bun, deci și clientul poate sta mai liniștit. Cum cei de la Autonom se declară specialiști în ”asset management“, dotările sunt și un compromis pentru ca, la revânzare, mașina să aibă un preț rezonabil. Asta în condițiile în care ciclul de viață al unui astfel de model în flota Autonom va fi de circa 12 luni, deci devalorizarea va fi convenabilă raportată la beneficiile aduse.

Pentru că, până acum, am testat de-a lungul timpului doar motorizări de top ale Seriei 5, aveam unele dubii: e o alegere bună 518d, cea mai ieftină variantă de motorizare din gamă? Tendința de a spune că „are doar“ 150 CP e contracarată de principiul că pasagerii nu trebuie zdruncinați cu accelerații bruște și comportament agresiv. Ceea ce mașina e suficient de capabilă să facă, datorită cuplului generos, de 360 Nm, disponibil de la mai puțin de 2.000 rpm. Dar și grație celor 8 trepte ale cutiei automate, care exploatează lin resursele propulsorului.

test bmw 518d autonom rent a car - floteauto 2Așa încât, sincer, acest diesel de bază este foarte potrivit pentru funcția de shuttle. Mai ales că și consumul este mai mult decât rezonabil pentru această categorie. De exemplu, în trafic urban intensiv și cu un stil nu tocmai cuminte, am obținut un consum de circa 6,5 litri/100 km, rezonabil față de valoarea teoretică de 4,9 litri/100 km. Poate pe clientul de shuttle nu-l interesează acest aspect, dar, în ce-i privește pe cei de la Autonom, consumul scăzut e un argument în plus.

Mai ales că mașinile mai vin cu niște avantaje: pachetul de bază de mentenanță Basic Service Inclusive, care acoperă operațiunile de bază de la revizii (plus manopera), în limita a 5 ani sau 100.000 km. La care se mai adaugă pachetul Basic Repair Inclusive, adică, în opinia celor de la Autonom, un deal foarte bun dacă ne gândim la costurile de service mai ridicate din zona premium.

În final, chiar dacă îmi place mai mult la volan, trebuie să recunosc: eu sunt cel care-i va invidia pe clienții serviciului shuttle Autonom. Coincidență de cuvinte sau nu, va fi ca și cum vor avea la dispoziție un BMW cu conducere autonomă… Ceea ce sună foarte tentant.

Dotări BMW 518d – parc Autonom Rent-a-Car

Preț de bază (euro, fără TVA): 35.150
Funcție Automatic Start/Stop – S
Transmisie automată – 1.910
Buton Driving Experience, cu ECO PRO – S
Brake Emergency Recuperation – S
Pneuri run-flat – S
Monitorizare presiune pneuri – S
Jante aliaj 17” – S
Senzori parcare față și spate (PDC) – 662
Aer condiționat automat – S
Scaune încălzite șofer și pasager față – 323
Sistem spălare faruri – S
Oglindă interioară cu efect anti-orbire – 169
Volan sport îmbrăcat în piele – 110
Indicatoare cu afișaj suplimentar – 127
Covorașe velur – S
Finisări interioare Black High-Gloss – S
Pachet fumători – 43
Prize 12V adiționale – 51
BMW Basic Service Inclusive (5 ani/100.000 km) – S
Preț final (euro, fără TVA): 38.545

Flote BMW în 2014

test bmw 518d autonom rent a car - floteauto 3Din totalul de mașini vândute de către BMW în România, în 2014 circa 35% (adică un număr estimativ de 450 de exemplare) sunt flote pentru clienți corporate, majoritatea companii de leasing operațional, urmate de companii din industria farma, consultanță, IT și telecom. Cel mai mare contingent de mașini de peste 50.000 de euro a fost de 5 unități (pentru board-ul unei companii), iar în domeniul mașinilor BMW mai puțin scumpe s-a înregistrat o comandă de 8 unități Seria 3. BMW România oferă standard suplimentarea de extindere a garanției și mentenanței extraordinare (pachet cu un preț competitiv, de 840 euro fără TVA), dar și anvelope run-flat, de vară și de iarnă.

Adaugati comentariu