Blocaj în activitatea societăţilor de leasing. Înmatricularea vehiculelor depăşeşte 2 săptămâni

Societăţile de leasing financiar atrag atenţia asupra dificultăţilor de ordin operaţional şi administrativ cu care se confruntă companiile de leasing, în special în ceea ce priveste procesul de înmatriculare al vehiculelor.



Termenele de înmatriculare la nivelul Municipiului Bucureşti, unde se produce aproximativ un sfert din valoarea adaugată totală din economia românească şi practic majoritatea covârşitoare a înmatriculărilor de către firmele de leasing, au depăşit, în ultimele luni, 2 săptămâni de la depunerea documentaţiei complete la ghişeele serviciului public comunitar, situându-se mult peste media europeană de câteva ore, dar şi în comparaţie cu termenele de soluţionare pentru ceilalţi contribuabili din România.

bogdan-speteanu-floteautoDin păcate administraţia publică nu reuşeste să ţină pasul cu sectorul privat şi avansul tehnologic actual, astfel că informatizarea administraţiei publice rămâne în continuare în mare măsură doar un deziderat. Firmele de leasing asigură serviciul de înmatriculare pentru clienţii lor, în cea mai mare parte companii private pentru care fiecare zi de întârziere presupune costuri suplimentare semnificative, precum şi un impact negativ asupra productivităţii”, avertizează preşedintele Asociaţiei Societăţilor Financiare – ALB, Bogdan Speteanu.

De altfel, acesta consideră că, în pofida, unei evoluţii pozitive a industriei de leasing, pentru continuarea creşterii sustenabile a acesteia este nevoie de sprijinul autorităţilor, în special pentru rezolvarea problemelor administrative.

„Ne menţinem în continuare estimările de creştere a pieţei de leasing cu 15%-20% pe termen mediu, ţinând cont că suntem sub potenţial, valoarea activelor nou finanţate la finalul anului trecut reprezentand doar 1% din PIB. Cauzele principale care înfrânează creşterea sub potenţialul real al pieţei leasingului financiar le reprezintă pe de-o parte impredictibilitatea legislativă care determină amânarea unor decizii de investiţii din partea companiilor, dar şi dificultăţile de ordin operaţional şi administrativ cu care se confruntă companiile de leasing, în special în ceea ce priveşte procesul de înmatriculare al vehiculelor”, conchide preşedintele ALB.

 

Adaugati comentariu