Adrian Lăcătuş, BCR Fleet Management: Piaţa a devenit din ce în ce mai competitivă

Noiembrie 2018 a marcat aniversarea a 5 ani de la apariţia primului număr al revistei Flote Auto. În numărul special publicat cu această ocazie, cele mai mari companii de leasing financiar şi operaţional, de telematică şi comercializare a maşinilor de companie au realizat atât o retrospectivă a ultimilor 5 ani, cât, mai ales, o perspectivă a următorilor 5 asupra domeniului în care activează.



Adrian-Lacatus-floteauto

Adrian Lăcătuş, BCR Fleet Management: Piaţa a devenit din ce în ce mai competitivă

Cum a fost? Piaţa de leasing operaţional şi-a menţinut trendul crescător, numărul de clienţi interesaţi de acest produs fiind în creştere de la an la an. Totuşi, nu am sesizat o diversificare a segmentelor de clienţi, piaţa rămânând concentrată în zona corporatiilor multinaţionale şi a companiilor româneşti mari, care operează flote de dimensiuni considerabile. În contextul în care acest segment a ajuns la un nivel de maturitate considerabil, piaţa a devenit din ce în ce mai competitivă, în special în ultimii ani. De asemenea, în perioada menţionata gama serviciilor şi a soluţiilor inovative pe care companiile de leasing operaţional le-au propus către clienţi a fost relativ limitată ceea ce a creat presiuni suplimentare asupra marginilor. Nu în ultimul rând, devine din ce în ce mai evidentă necesitatea unei legislaţii clare şi coerente în domeniul comerţului cu vehicule rulate, cu menţiunea că acest demers ar aduce beneficii tuturor părţilor implicate şi, poate, în primul rând, statului.

Ce va fi? Consider că în perioada următoare direcţia principală va fi concentrată în zona serviciilor de mobilitate, aici estimez o uşoară transformare a tranzacţiilor clasice de leasing către produse mai flexibile, adaptate pentru a răspunde unei game mai largi de nevoi. În egală măsură. mobilitatea ecologică va câştiga teren şi probabil vom vedea din ce în ce mai multe maşini electrice pe străzi. Un aspect care implică o oarecare doză de incertitudine este cel legat de motoarele diesel şi evoluţia lor în viitor – aici avem, cel puţin pentru moment, evoluţii diametral opuse între ceea ce se întâmplă în România şi vestul Europei. Din acest motiv este greu de estimat când anume maşinile diesel vor începe să scadă ca pondere în totalul vânzărilor de maşini.

 

Adaugati comentariu