BAAR: Firmele de închirieri auto facturează tarife mai mari către asigurătorii RCA

Tariful mediu facturat către asigurătorii RCA este mai mare faţă de tariful mediu pe zi utilizat de firmele de închirieri auto în lipsa unei poliţe RCA, arată o analiză realizată  de Biroul Asigurătorilor Auto din România - BAAR, care compară, totodată şi tarifele din Bucureşti cu cele din patru mari oraşe din Europa Centrală şi de Est.



închirieri auto

Astfel, costurile medii de închiriere ale autovehiculelor de clasele A, B, C şi D sunt  mai mici în Capitală decât în Budapesta, Bratislava, Praga, Varşovia. În cercetare au fost analizate 424 preţuri de închiriere colectate prin intermediul platformei online  rentalcars.com

În analiză, autovehiculele au fost grupate pe clase conform clasificării europene:

  • Clasa A – lungime aproximativa 3600 mm
  • Clasa B – lungime aproximativa 4000 mm
  • Clasa C – lungime aproximativa 4300 mm
  • Clasa D – lungime aproximativa 4700 mm
  • Clasa E – lungime aproximativa 4900 mm
  • Clasa F – lungime aproximativa 5100 mm
  • Clasa J sau clasa SUV
  • Clasa S sau clasa sport

Sursa: BAAR

Astfel, din distribuţia costurilor de închiriere pe mărci şi oraşe se poate observa că tariful mediu de închiriere din Bucureşti este cel mai mic dintre cele practicate în oraşele comparate pe clasele de autovehicule A, B, C şi D. Cele mai frecvente autovehicule găsite pentru închiriere în perioada selectată au fost cele din clasele B şi C, iar două modele – Skoda Octavia şi Opel Astra – au fost prezente în toate cele 5 oraşe.

Opel Astra

  • Bucureşti – 44,04 €
  • Bratislava – 56,46 €
  • Budapesta – 53,57 €
  • Praga – 65,30 €
  • Varşovia – 67,57 €

Skoda Octavia

  • Bucureşti 50,48 €
  • Bratislava 52,05 €
  • Budapesta 72,93 €
  • Praga 66,38 €
  • Varşovia 130,16 €

Se poate observa faptul că tariful mediu de închiriere pentru fiecare dintre aceste două  mărcii si modele este cel mai mic in Bucureşti .

Comparaţie între tarife, în funcţie de prezenţa poliţiei RCA

Pe de altă parte, analiza BAAR relevă că tariful mediu facturat către asigurătorii RCA  este mai mare faţă de tariful mediu pe zi utilizat de firmele de închirieri auto în lipsa unei  poliţe RCA. În cele mai multe cazuri durata de închiriere facturată către asigurătorii  RCA este cuprinsă între 1 şi 6 zile, dar există şi situaţii în care închirierea se face pe o durată mai mică de o zi.

„Comparând tariful mediu de închiriere facturat către asiguratorii RCA pentru  autovehicule din aceeaşi clasă cu cel practicat de firmele de închirieri auto din Bucureşti  se poate observa că tariful facturat către asiguratori este in medie cu aproximativ 46% mai mare pentru clasa B respectiv 29% pentru clasa C”, arată studiul.

Sursa: BAAR

Se poate observa de asemenea si o diferenţă semnificativă între mărimea intervalelor de tarife facturate către asigurători si celelalte tarife atât din analiza datelor grupate pe clase cât şi din analiza tarifelor medii pe mărci si modele de autovehicule.

Sursa: BAAR

Clasa C cuprinde modelele: Peugeot 308, Opel Astra, Toyota Auris, Toyota Avensis, Citroen C4, Toyota Camry, Toyota Corolla, Ford Focus, Volkswagen Golf, Hyundai I30, Volkswagen Jetta, Seat Leon, Dacia Logan, Renault Megane, Skoda Octavia, Skoda Rapid, Fiat Tipo, Seat Toledo

Clasa B cuprinde modelele: Mercedes A Class, Seat Arona, Suzuki Baleno, Citroen C3, Renault Clio, Opel Corsa, Skoda Fabia, Ford Fiesta, Hyundai I20, Seat Ibiza, Nissan Micra, Volkswagen Polo, Kia Rio, Suzuki Swift, Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris

Cum „a explodat” numărul de firme de închirieri auto

Conform BAAR, din totalul firmelor de închirieri, 49% au fost  înregistrate după anul 2017, an în care a fost introdusă, în Legea 132/2017, prevederea privind acoperirea cheltuielilor aferente lipsei de folosinţă pentru persoanele fizice. De altfel, în 2017 a fost consemnat un record al înregistrărilor de firme rent-a-car,744 de societăţi.

În Top 10 judeţe in funcţie de numărul de firme de închirieri auto înregistrate plasează municipiul Bucureşti pe locul 1. În urma unor verificări aleatorii în cazul câtorva firme înregistrate înainte de 2017, analiza BAAR arată creşteri ale cifrei de afaceri de peste 1.000% în 2018 faţă de 2017, perioadă care coincide cu momentul în care legislaţia RCA a introdus această acoperire în cadrul riscurilor aferente poliţei RCA.

 

CITEŞTE ŞI:

Mega-achiziţie. Flota Engie România se înnoieşte cu 106 utilitare şi 62 autoturisme

Aniversare: 50 de ani de la aparţia sistemului anti-blocare al frânei (ABS)

PwC: Producătorii auto vor fi obligaţi să-şi diminueze costurile

 

 

Adaugati comentariu