BAAR: Decontarea directă va duce la reducerea reclamaţiilor pe segmentul RCA

Introducerea obligatorie a clauzei de decontare directă în contractele RCA ar putea duce la o reducere a numărului de reclamaţii şi o servisare a clienţilor aşa cum se întâmplă în zona asigurărilor Casco, a afirmat preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), Mădălin Roșu.
Buletinul siguranței rutiere

Acesta apreciază ca fiind binevenite declaraţiile preşedintelui Autorităţii pentru Supraveghere Financiară, Nicu Marcu, referitoare la emiterea unei Ordonanţe de Urgenţă de către Guvern, care să permită şoferilor să îşi deconteze daunele la firmele de asigurări unde au încheiat poliţa RCA.

“O astfel de reglementare ar putea fi în măsură să trateze anumite deficienţe cu care se confruntă piaţa în acest moment. Din punct de vedere tehnic, mai multe putem spune, însă, după ce vedem proiectul final al Ordonanţei”, a menţionat Madalin Roşu.

CITEȘTE ȘI:

Decontarea directă va deveni obligatorie pentru polițele RCA

 

Acesta considera că acest proiect poate aduce, pe de o parte, o reglare fină în piaţă, iar, pe de altă parte, o redeschidere a relaţiei asigurător-asigurat, fracturată momentan chiar de Legea132/2017.

“Ar fi de aşteptat o reducere a numărului de reclamaţii şi o servisare a clienţilor aşa cum se întâmplă în zona asigurărilor Casco, unde numărul de reclamaţii este aproape inexistent raportat la numărul total de daune”, arată preşedintele BAAR.

Potrivit acestuia, dialogul constructiv dintre piaţă şi conducerea autorităţii de supraveghere poate fi replicat şi în ceea ce priveşte alte provocări cu care industria se confruntă în activitate, mai ales că actuala reglementare RCA are, în continuare, aspecte care, odată remediate, pot uşura viaţa consumatorilor şi contribui la dezvoltare şi evoluţie şi în acest domeniu.

„Mă refer aici atât la problemele vechi, pe care noi le-am tot semnalat, cum sunt cele ce decurg din modul de evaluare a daunelor si din felul în care unele unităţi reparatoare aleg să-si trateze clienţii şi partenerii de afaceri, dar si despre proiecte constructive, orientate către client si către viitor, pe care le-am proiectat alături de colegii de la BAAR”, conchide Mădălin Roşu.

 

 

 

Adaugati comentariu