Advertisement

rar
Home Administrare flote Service Avertizările specialiștilor RAR privind reparațiile în service-uri clandestine

Avertizările specialiștilor RAR privind reparațiile în service-uri clandestine

”Folosirea unor componente omologate, dar montate la un atelier clandestin, nu înseamnă automat o lucrare bine realizată!”, avertizează specialiștii Registrului Auto Român. Conform acestora, existența în piață a pieselor auto de calitate nu este o garanție că reparațiile sunt conforme, dacă operațiunile nu se desfășoară în atelierele autorizate RAR, care numărau la finalul anului trecut aproximativ 12.500 de unități.

Reprezentanții RAR subliniază că instituția desfășoară activități complexe pentru supravegherea pieței naționale din aria de competență, dar conștientizarea riscurilor pe care le pot genera improvizațiile este un pas esențial pentru a putea crește împreună gradul de siguranță în trafic.

”Menținerea și depășirea standardelor înalte pe care RAR le aplică în activitățile de inspecție și control, prin Direcția Supraveghere Piață, presupune acțiuni organizate pe paliere multiple, dincolo de acțiunile de control propriu-zise. Noi suntem prezenți în toate domeniile cu care se intersectează un autovehicul pe parcursul perioadei de exploatare, de la piața componentelor auto, la controalele efectuate în atelierele de reparații, în stațiile de inspecție tehnică periodică sau în atelierele TLV și până în piața centrelor de dezmembrări de mașini”, mai arată reprezentanții RAR.

Anul trecut Registrul Auto Român a blocat, la solicitările venite din partea autorităților vamale, 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene.

Pe site-ul www.rarom.ro este disponibilă lista service-urilor autorizate, detaliată în funcție de tipul de intervenție pentru care este autorizat service-ul respectiv. ”Țineți cont de faptul că un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranță intervenții asupra sistemelor esențiale ale unui vehicul!”, punctează RAR.

“Le recomandăm posesorilor de autovehicule să se gândească din următoarea perspectivă la economia pe care cred că o fac atunci când aleg să meargă într-un atelier improvizat. În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanție reală pentru intervenția efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul va fost reparat în acel atelier, atunci când sesizați autoritățile. Altfel spus, acțiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfășoară activități de reparații necesită mai mult timp și mai multe resurse implicate”, atenționează ing. Mihai Dogărescu, șeful Direcției Supraveghere Piață.

În paralel, RAR a implementat posibilitatea concilierii între clienți și agenții economici, o metodă prin care specialiștii noștri încearcă să medieze neînțelegerile cu acordul părților, salvând astfel timp și resurse. Concilierea este posibilă doar dacă reclamantul își manifestă acordul pentru acest proces.

Anul trecut, Registrul Auto Român a desfășurat peste 4.500 de acțiuni de control în toată zona de competență (ateliere de reparații, ateliere TLV, parcuri de dezmembrări etc), iar pentru abaterile constatate s-au aplicat sancțiuni în valoare de 7.3 mil. de lei și s-au dispus măsuri complementare.

Atunci când, în urma sesizărilor și acțiunilor de control sunt depistate persoane fizice neînregistrate fiscal care desfășoară activități de reparații auto, RAR sesizează autoritățile competente să investigheze din punct de vedere legal.

”Vedem, așadar, că supravegherea pieței este o acțiune complexă, pe care o desfășurăm pe toate palierele pe care avem competență, cel mai nou segment fiind supravegherea pieței online. RAR își orientează resursele și spre analiza și supravegherea acestei piețe în care activează producătorii/importatorii/distribuitorii de autovehicule, echipamente, piese de schimb şi materiale destinate autovehiculelor rutiere, cât și prestatorii de servicii de reparaţii, de reconstrucţie sau de dezmembrări ale autovehiculelor rutiere”, conchid specialiștii RAR.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Volkswagen Tayron. Drumuri noi

 

Mercedes-Benz Vans își revizuiește strategia privind electrificarea gamei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brigăzii Autostrăzi
Siguranţă rutieră

Peste 2.500 de sancțiuni aplicate de polițiștii Brigăzii Autostrăzi într-o săptămână

În perioada 7 – 13 aprilie 2025, polițiștii Brigăzii Autostrăzi au aplicat...

Circulația
Siguranţă rutieră

Circulație închisă pe un tronson de aproape 15 km de pe Autostrada Sibiu – Pitești

Circulația rutieră va fi închisă pe ambele căi ale unui sector din...

vehiculelor
Service

Neconformitățile vehiculelor pe care șoferii le pot observa fără echipamente profesionale

Inspecția tehnică periodică (ITP) a vehiculelor nu este o ocazie pentru a...

accidente rutiere
Siguranţă rutieră

129 de accidente rutiere din cauza vitezei excesive, în primele 3 luni din 2025

Din cauza vitezei neregulamentare, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2025,...