Sloganul sub care este lansată a patra generaţie a noii familii de vehicule comerciale compacte Volkswagen Caddy este justificat de noutăţile tehnologice şi practice aduse de noul Caddy.
Despre Volkswagen Caddy am putea spune că e un ”Golf al utilitarelor” – precedenta generaţie s-a vândut în mai mult de 1,5 milioane de exemplare în cei 11 ani de producţie, iar noul Caddy e de aşteptat să aibă o carieră cu un şi mai mare succes. Motive sunt foarte multe şi ţin în primul rând de evoluţia tehnologică a noii generaţii, gândită pentru a satisface exigenţele companiilor, dar şi ale cumpărătorilor obişnuiţi.

În ce priveşte aspectul noului VW Caddy, germanii au mizat pe ideea de evoluţie, la fel ca în cazul gamei de autoturisme. Din orice unghi ar fi privit, noul Caddy este clar… un Caddy: linii simple, impresie puternică de robusteţe, o imagine frontală familiară, care face imediat legătura cu Golf sau Passat, gabarit compact, care inspiră agilitate, manevrabilitate şi versatilitate.
Dimensiunile exterioare fac noul Caddy foarte potrivit pentru livrările din mediul urban (lungime: 4,4 metri; lăţime: 1,79 metri; înălţime: 1,82 metri). În plus, cei care au nevoie de loc mai mult au la dispoziţie şi varianta Caddy Maxi, care plusează cu 47 cm în lungime, în timp ce ampatamentul creşte de la 2.681 mm la peste 3.000 mm. Astfel, varianta de persoane Caddy Maxi poate oferi un rând de scaune suplimentar, portbagajul variind
între 580 de litri (cu 7 locuri) şi 3.700 de litri (cu doar 2 locuri). Varianta de marfă Caddy Maxi Furgon oferă un spaţiu de încărcare maxim de 4,7 metri cubi (faţă de 3,2 metri cubi la Caddy), iar sarcina utilă maximă ajunge la 930 kg, o valoare excelentă pentru segmentul său.

spaţioasă şi confortabilă pentru transportul pasagerilor şi al bagajelor acestora: portbagajul variază între 530 de litri şi 3.880 de litri (cu bancheta scoasă). Nivelurile de echipare sunt pretenţioase, iar lista de opţiuni foarte lungă, mai ales în ce priveşte dotările de siguranţă
Caddy marchează o evoluţie şi în ceea ce priveşte ambianţa interioară. Chiar şi în versiunea de bază de echipare a variantei de transport marfă, aspectul general este specific autoturismelor de oraş (se remarcă, de exemplu, volanul cu o formă aproape sportivă). Designul simplu şi intuitiv este dublat de un foarte bun nivel calitativ al plasticelor şi celorlalte materiale din habitaclu, ceea ce promite un confort îmbunătăţit pentru cel de la volan, esenţial pentru cei care petrec o mare parte din zi în ”biroul din maşină”.
Variantele pentru persoane ale noului VW Caddy plusează cu niveluri de echipare mai bogate şi cu liste lungi de dotări opţionale, care aduc interiorul maşinii la nivelul de pretenţii ale clienţilor de autoturisme de clasă compactă sau chiar medie. Practic, în funcţie de preferinţe, noul VW Caddy poate deveni un ”people carrier” foarte bine dotat, concurând fără menajamente şi monovolumele familiste pretenţioase.
Însă nu doar confortul a fost avut în vedere de proiectanţi, cât mai ales siguranţa. Drept pentru care noul Caddy propune un pachet extrem de competitiv de sisteme de asistenţă. Premiatul sistem Collision Brake este standard şi promite o reducere drastică a riscurilor de accidente, mai ales în mediul urban. ”Light Assist” îmbunătăţeşte confortul vizual pe timp de noapte, iar ”Driver Alert” identifică dacă este cazul ca şoferul să ia o pauză. Parbrizul încălzit îmbunătăţeşte radical vizibilitatea, mai ales pe timp de iarnă, iar Adaptive Cruise Control (pilotul automat adaptiv – ACC), în combinaţie cu DSG, cutia automată cu dublu ambreiaj, poate încetini până la oprire autovehiculul, în funcţie de traficul din faţa acestuia, o facilitate foarte importantă în cazul ambuteiajelor de pe şosele sau autostrăzi.
Nu lipsesc nici sisteme precum City Emergency Braking (care, la viteze de până la 30 km/h, specifice mediului urban, frânează automat maşina pentru a evita coliziunea cu obstacole intempestive) sau asistenţa la parcare, asigurată atât de camera de filmat pentru marşarier, cât şi de sistemul ”Park Assist”, care ajută la parcarea laterală.
Un punct forte al noului VW Caddy îl reprezintă motorizările, toate fiind conforme Euro 6 şi optimizate pentru a oferi consumuri şi emisii CO2 mai reduse. Motoarele pe benzină sunt toate TSI, iar cel de 1,4 litri este oferit şi întro variantă alimentată cu gaz natural (TGI), care anunţă un consum mediu de numai 4,1 kg/100 km de gaz. În ce priveşte motoarele diesel, acestea se bazează pe apreciatul TDI de 2,0 litri, oferit în 4 variante de putere, una dintre ele în combinaţie cu tracţiunea integrală 4MOTION. Varianta de bază VW Caddy Furgon 2.0 TDI BlueMotion are un consum de numai 3,8 litri/100 km, stabilind un nou etalon în segmentul său.
Noul Volkswagen Caddy ajunge pe piaţa noastră în această vară. Preţurile vor fi la aproximativ acelaşi nivel ca ale generaţiei precedente, dar vor fi mai avantajoase raportat la echiparea mai modernă şi la performanţele mai bune.
(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2015)
Comentați?