CNAIR pregăteşte licitaţia pentru actualizarea documentaţiei tehnice destinată tronsonului Braşov (Cristian) – Făgăraş (48,1 km), primul sector (1A) din Autostrada Transilvania.
Potrivit Ministerului Transporturilor, pe acest sector există un Studiu de Fezabilitate, dar sunt în plan corecţii de traseu pentru evitarea a două pasaje de cale ferată (km 21+027 – km 26+101) şi pentru traversarea siturilor avifaunistice Natura 2000 (km 5+000 – km 9+652).
„În prezent, se actualizează documentaţia necesară pregătirii achiziţiei publice pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect Completare Studiu de Fezabilitate şi elaborare PAC şi PTE pentru Autostrada Braşov (Cristian) – Făgăraş, respectiv Caiet de sarcini, Referat de necesitate, Valoare estimată a serviciilor”, arată Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-un document transmis Camerei Deputaţilor.
Finanţarea serviciilor de completare a documentaţiei pentru tronsul de pe Autostrada Transilvania va fi realizată de la bugetul de stat, CNAIR întocmind un proiectul de Memorandum pentru ca Guvernul să aprobe finanţarea şi iniţierea procedurii de achiziţie publică.
Ministrului Transporturilor estimează că actualizarea Studiului de Fezabilitate va dura 14 luni, elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) – 4 luni, iar elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE) – 4 luni, iar asistenţa tehnică pentru obţinere finanţării construcţiei propriu-zise a tronsonului şi pentru lansarea licitaţiei – 4 luni.
Totodată, Ministerului Transporturilor are în vedere şi conectarea tronsonului Braşov – Făgăraş cu autostrada A13 Braşov – Bacău, legătură care va fi analizată în cadrul contractului de elaborare a Studiu de Fezabilitate pentru autostrada Braşov-Bacău, aflat în derulare cu asocierea Search Coporation & Primacons Group.
„În cuprinsul caietului de sarcini este prevăzut că scopul principal al acestui proiect este realizarea unui sector de autostradă intre localităţile Braşov şi Bacău, inclusiv conectarea la autostrada A3 în zona Braşov şi la reţelele de drumuri existente. Autostrada se va lega de centura Braşov, în zona triajului Hărman şi de viitoarele autostrăzi A3 Bucureşti – Braşov, în zona localităţii Codlea şi Autostrada Sibiu – Braşov. La alegerea scenariilor/opţiunilor tehnico-economice, Prestatorul va avea în vedere realizarea conexiunii autostrăzii la reţeaua de infrastructură majoră”, a menţionat Lucian Bode.
Pe de altă parte, acesta precizează că în ceea ce priveşte Centura municipiului Făgăraş la nivel de autostradă, după parcurgerea etapelor de avizare a Studiului de fezabilitate şi aprobare a indicatorilor tehnico-economici, respectiv selecţia şi bugetarea proiectului, se poate demara procedura de licitaţie a lucrărilor”.
CITEȘTE ȘI:
Noile culori ale maşinilor de Poliţie – albastru şi galben, cu elemente de verde fosforescent
ASF: Asigurarea RCA, valabilă și în format electronic
Comentați?