Târgovişte
Home Infrastructură Autostrada Sibiu – Piteşti. Licitație pentru Nodul Tigveni, destinat accesului dinspre Rm. Vâlcea

Autostrada Sibiu – Piteşti. Licitație pentru Nodul Tigveni, destinat accesului dinspre Rm. Vâlcea

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va lansa în perioada imediat următoare licitaţia destinată elaborării Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru construcţia Nodului Tigveni – conexiunea dintre DN 73C şi Autostrada Sibiu – Piteşti şi pentru modernizarea a 24 de km din DN 73C.

Supranumit si „Drumul celor trei capitale” – Curtea de Arges, Campulung, Targoviste, DN 73C face parte din proiectul Autostrazii Pitesti-Sibiu, soseaua urmând sa realizeze o conexiune directa intre Ramnicu Valcea si drumul de mare viteză.

Desi DN 73C are in total 69,6 km, esentiali pentru proiectul Autostrazii Pitesti-Sibiu sunt doar 24 km, cei aflati intre Ramnicu Valcea si viitorul nod rutier de la Tigveni.

Contractul de servicii pentru realizarea documentaţiei tehnice se referă la două aspecte:

1. Proiectarea unui traseu nou între DN 73C şi Nodul Rutier Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Piteşti, în lungime de aproximativ 3 km;

2. Modernizarea infrastructurii existente, respectiv drumul naţional DN 73C între km 44 (intersecţia cu drumul de legătură aferent Nodului Rutier Curtea de Argeş de pe Autostrada Sibiu – Piteşti) şi km 68 (localitatea Aldeşti), inclusiv amenajarea intersecţiei dintre DN 7 şi DN 73C.

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, proiectul va asigura, pe termen scurt, traficul generat de deschiderea Secţiunii 5 (Curtea de Argeş – Piteşti), iar pe termen lung, realizarea legăturii dintre Râmnicu Vâlcea şi autostradă.

Pentru realizarea documentaţiei tehnice, CNAIR a primit fonduri europene nerambursabile prin POIM 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, O.S.1.1 – Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii.

Valoarea totala a proiectului este de 4,7 milioane de lei, din care 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3,4 milioane de lei, 15% contributia nationala – 603.424,29 lei, restul de 706.609,74 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

 

CITEȘTE ȘI:

Ludovic Orban: Măsurile suplimentare pentru controlul pandemiei vor fi aplicate 30 de zile

De luni, 8 posibile măsuri suplimenetare pentru controlul pandemiei

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

autostrada Timișoara - Moravița A9
Infrastructură

Finanțare europeană pentru proiectarea și execuția Autostrăzii A9 Timișoara – Moravița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de...

Leghin - Târgu Neamț
Infrastructură

Fonduri prin PNRR pentru secțiunea Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit aproape 900...

Avrig
Infrastructură

Constructor desemnat pentru tronsonul Boiţa – Avrig – Mârşa, parte din Autostrada Sibiu – Făgăraş

Constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret a câştigat contractul pentru...

Miercurea Nirajului - Leghin
Infrastructură

Un pas înainte pe secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin, parte din Autostrada Unirii A8

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat indicatorii tehnico-economici ai secțiunii Miercurea...