Advertisement

Craiova
Home Infrastructură Autostrada Sibiu – Piteşti. CNAIR a lansat licitația pentru secţiunea Boiţa – Cornetu

Autostrada Sibiu – Piteşti. CNAIR a lansat licitația pentru secţiunea Boiţa – Cornetu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat marţi în SEAP licitaţia restrânsă cu precalificare pentru proiectul vizând proiectarea şi execuţia Autostrada Sibiu – Piteşti, Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu

Valoarea estimată a contractului este de 4,6 miliarde de lei plus TVA, iar sursa de finanţare este din fonduri europene nerambursabile.

Traseul secţiunii Boiţa – Cornetu are o lungime de 31,33 kilometri şi include 49 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 metri şi 1.590 metri şi ecoduct în zona localităţii Lazaret, se precizează în comunicatul CNAIR.

pentru Secțiunea Boiţa – Cornetu, termenul de finalizare prevăzut este de 18 luni pentru partea de proiectare şi 50 de luni pentru partea de execuţie, conform factorilor de evaluare din Documentaţia de Atribuire.

Data-limită pentru depunerea ofertelor este 29 ianuarie 2021, menţionează CNAIR.

Cele 5 secţiuni de pe Autostrada Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului IV Paneuropean.

sibiu_pitesti

Șoseaua de mare viteză, care va traversa judeţele Sibiu, Vâlcea şi Argeş, va avea 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere.

De-a lungul întregii Autostrăzi Sibiu – Pitești se vor monta garduri inalte de 3 metri, care sa nu permita accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi ursii.

– Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa (14,15 km)
Prima secţiune din Autostrada Sibiu – Pitești a fost împărţită, iniţial, în 2 loturi:

  • Lot 1 (13,7 km). CNAIR a semnat la finalul lunii martie 2020 ordinul de începere a lucrărilor. Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost încheiat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct. Potrivit prevederilor contractului, a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni ca perioadă de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioadă de garanţie. Potrivit ministrului Transporturilor, în prezent progresul fizic este de peste 20%.
  • Lot 2 (980 m). Despre Lotul 2, se ştie doar că studiile sunt incomplete, iar CNAIR a hotărât construcţia sa împreună cu cea secţiunii 2.

Secţiunea 2 Boița – Cornetu (30,35 km) şi Secţiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km)
Cele două secţini sunt cele mai dificile din întregul proiect, din cauza complexităţii lucrărilor.
Aceste sectoare traverseaza Valea Oltului, Valea Baiasului si Valea Topologului, reprezentand zona cea mai dificila din punct de vedere geologic din autostrada.

Pentru Secțiunea Cornetu – Tigveni, Ministerul Transporturilor a anunțat, în data de 28 noiembrie, că au fost depuse un număr de 15 oferte pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie. Valoarea estimată a contractului este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, iar durata acestuia este de 14 luni pentru perioada de proiectare, 59 luni pentru perioada de execuţie şi 60 luni pentru perioada de garanţie a lucrărilor.

Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km)
În data de 29 august 2019, a avut loc depunerea celor 10 oferte pentru atribuirea contractului, valoarea acestuia fiind de 2 mld. de lei fără TVA. Durata este de 60 luni din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
Pe traseul Secţiunii 4 se va construi Tunelul Momâia (1,35 km), care implică alte lucrări tehnice complexe.
Din august 2019 şi până acum, CNAIR nu a mai reuşit să evaluze ofertele şi să desemneze un câştigător al licitaţiei.

Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km)
CNAIR a semnat la începutul lunii mai 2020 contractul de proiectare şi execuţie cu Astaldi (Italia).
Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de Astaldi este de 120 de luni (10 ani).
Traseul acestei secţiuni începe în zona localităţii Curtea de Arges si contiuă paralel cu râul Argeş până la actuala centură a Municipiului Piteşti.
Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26 m lăţime.
Principalele lucrări de artă constau în construcţia a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, 1 spaţiu de Servicii, 1 Centru de Întreţinere şi Coordonare, 1 parcare de scurtă durată.

 

CITEȘTE ȘI:

Doar 1 din 10 români şi-ar dori să revină fizic la job

Cod galben de vreme rea până la ora 14 în sudul țării. Avertizare ANM

CNAIR are în plan noi lucrări pe DN 1 pentru creșterea siguranței circulației

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...