Advertisement

Sebeş - Turda
Home Infrastructură Autostrada Sebeș-Turda. 14,8 km din Lotul 1 au intrat în circulație

Autostrada Sebeș-Turda. 14,8 km din Lotul 1 au intrat în circulație

Un segment de 14,8 km din Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda a fost deschis traficului joi după-amiaza, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Bode.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda, în lungime de 17 kilometri, este executat de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii. Valoarea lucrărilor se ridică la 541,739 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.

Potrivit CNAIR, stadiul fizic actual este de 92,60%, urmând ca finalizarea contractului să aibă loc în luna aprilie.

Lotul 1 face legătura între Nodul Rutier Sebeș (legătura cu DN1 prin bretelele 5 și 6), Nodul Rutier Alba Iulia Sud și Nodul Rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 si 3).

Pe acest sector de autostradă este instituită o restricție de viteză de 100km/h.

Ministrul Lucian Bode a precizat că segmentul de autostradă a intrat în circulație după șase ani de la semnarea contractului și ”nici acum în integralitate”.

”Azi reușim să dăm în trafic un obiectiv de infrastructură mare, mult așteptat de români și mă refer evident la lotul 1 din autostrada Sebeș-Turda. Este rezultatul implicării serioase din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Antreprenorului și a subcontractorilor acestuia. (…) Au existat multe blocaje și probleme nesoluționate la timp, care au împins cu mult termenul de finalizare. Din păcate în România construcția obiectivelor de infrastructură depășește, de cele mai multe ori, termenele contractuale. În cazul Lotului 1 din Sebeș-Turda, acesta trebuia finalizat în anul 2016 când a fost aprobată o extensie de timp de doi ani și iată că am ajuns în 2020 să dăm în trafic un obiectiv după șase ani de la semnarea contractului și nici acum în integralitate”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Acesta a criticat și modul în care au colaborat instituțiile statului pentru realizarea proiectului. Spre exemplu, relocarea a patru stâlpi de înaltă tensiune a avut o durată de patru ani.

”Este vital să avem o colaborare eficientă între instituțiile statului, implicate în avizarea și derularea unui proiect, pentru a nu ne mai întâlni cu situații în care relocarea a patru stâlpi de înaltă tensiune, de pe amplasamentul unui obiectiv de infrastructură, să dureze patru ani. A fost cazul din păcate aici pe lotul 1 din Sebeș-Turda. Nu se poate să așteptăm ca o altă instituție a statului să nu se mobilizeze și să nu își facă treaba așa cum ar fi normal. În acest an, în luna iulie, am reușit să eliminăm acest blocaj de patru ani de zile. Este inadmisibil și nu mai putem tolera o astfel de colaborare defectuoasă între instituțiile statului, care au obligația să colaboreze și să găsească cele mai bune și mai rapide soluții în implementarea unui proiect de orice natură”, a arătat Lucian Bode.

Șeful de la Transporturi s-a arătat nemulțumit și de ritmul de lucru pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, pe care spera să-l inaugureze în același timp cu Lotul 1.

”În ceea ce privește Lotul 2 aș vrea să spun că pentru cei 24 de kilometri dintre Alba Iulia și Aiud lucrurile nu stau așa cum ne-am fi dorit. Mi-aș fi dorit să avem o evoluție mai bună și să fie și el dat în trafic în același timp cu lotul 1 pentru a avea continuitate de la un capăt la altul pe autostrada A10. Din păcate nu se întâmplă acest lucru ceea ce nu reprezintă un motiv de mândrie, nici pentru CNAIR și nici pentru antreprenori”, a spus ministrul Transporturilor.

Lucian Bode a mai precizat că Autostrada Sebeș-Turda va fi finalizată integral în anul 2021 și va contribui la asigurarea conectivității între Autostrada A1 și Autostrada 3 Transilvania.

”Îmi doresc, și aici ar fi bine să rețină CNAIR și antreprenorul de pe Lotul 2, ca până la sfârșitul lunii mai, anul viitor, să se recepționeze în integralitate cei 41 de kilometri de autostradă. Închei spunând că dezvoltarea infrastructurii are beneficii clare din punct de vedere economic pentru că pe termen mediu și lung investițiile în infrastructură cresc competitivitatea economică a unei regiuni, prin atragerea de investitori și prin crearea de noi locuri de muncă, ceea ce aduce evident la bunăstarea cetățenilor”, a conchis Lucian Bode.

Stadiul fizic actual la Lotul 2, în lungime de 24,25 kilometri, este de 78,10%. Lucrările sunt executate de Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor S.A.) – SC Euro Construct Trading 98 SRL. Valoarea se ridică la 549 milioane de lei.

Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş – Turda au fost date în circulaţie în 2018.

 

CITEȘTE ȘI:

Patronatul Industriei Asigurărilor din România, o nouă organizație pe piața de profil

Transportul alternativ de persoane, în vizorul Concurenței din perspectiva utilizării tehnologiilor Big Data

Atenționare de călătorie în Slovenia. Drumuri închise din cauza căderilor masive de zăpadă

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...