Autostrada de Centură Bucureşti. Posibile fonduri UE şi pentru Semi-inelul de nord

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis cererea de fonduri europene nerambursabile pentru proiectul "Infrastructura Integrată pentru Zona Orbitală a Municipiului Bucureşti-Faza II". Practic, banii sunt solicitaţi pentru finalizarea Semi-inelului de nord de pe Autostrada de Centură Bucureşti (A0).
Berzovia

Potrivit CNAIR, obiectivul general al proiectului pentru faza II, sunt:

– construcţia a 49,57 km de autostradă ;

– construcţia a 30 de poduri şi pasaje;

– construcţia a 5 noduri rutiere, a 5 parcări, a unui Centru de coordonare şi întreţinere, a unui punct de sprijin pentru întreţinere şi a unui spaţiu de servicii.

Valoarea totală a proiectului, cu o durată de 48 de luni, este de 4,6 miliarde de lei, autorităţile solicitând fondurile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 2,88 miliarde de lei, 15% contribuţia proprie – 507.666.886,09 lei, restul de 1,24 miliarde de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Faza II, cu Semi-inelul de nord

Proiectarea şi execuţia Semi-inelulului de nord (km 0 – km 52+070) a fost divizată în patru loturi, din care primele trei au fost scoase la licitaţie:

– Lotul 1 (17,5 km). Valoarea estimată a contractului este de 842,1 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 11 oferte a avut loc în data de 26 septembrie 2019, dar după evaluarea acestora, au fost depuse contestaţii. Durata de realizare a contractului este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 22 luni perioada de execuţie. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani. Traseul se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov, între DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bacu) şi DN1, în dreptul localitătii Corbeanca. De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu DN7 Bucureşti-Piteşti la km 9+400 şi cu DN1A Bucureşti – Ploieşti – Săcele, la km 12+130. În cadrul contractului vor fi construite 10 poduri şi pasaje.

– Lotul 2 (19 km). Valoarea estimată a contractului este de 879,4 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 11 oferte a avut loc în data de 3 februarie 2020. Durata de realizare a acestui contract este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 22 luni perioada de execuţie. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani. Traseul se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov între DN1 (în dreptul localităţii Corbeanca) şi DN2 (în dreptul localităţii Afumaţi). De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere şi vor fi construite 10 poduri şi pasaje.

– Lotul 3 (8,6 km). Valoarea estimată a contractului este de 466,3 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 12 oferte a avut loc în data de 18 februarie 2020. Traseul se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov între DN2, în dreptul localităţii Afumaţi şi DN3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecţia cu DN2 Bucureşti – Urziceni la km. 40+230. În cadrul contractului vor fi construite şi 7 pasaje.

– Lotului 4 (4,5 km). Traseul se desfăşoară între DN 3, în dreptul localităţii Cernica şi A2.

Autorităţile estimează că semi-inelul de nord va fi dat în circulaţie în anul 2024.

Faza I, cu Semi-inelul de sud, a primit finanţare – peste 1 miliard de euro

Autostrada de Centură Bucureşti (A0) este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret.

Execuţia sa a fost divizată in două mari părţi, Semi-inelul de Sud (km 52+070 – km 100+765), care include şi modernizarea actualei şosele de centură a Capitalei şi Semi-inelul de Nord (km 0 – km 52+070).
Ambele secţiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti”.

Pentru „Infrastructura integrată pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti-Faza I”, care include semi-inelul de sud şi modernizarea Centurii Bucureşti (DNCB), Comisia Europeană a aprobat, în aprilie 2019, fonduri de peste 1 miliard de euro.

Este finanţată modernizarea câtorva porţiuni cu câte 2 benzi pe sens a DNCB, precum şi construirea legăturilor Domneşti-DJ 602, Olteniţa-DN 4, Berceni-DJ 401 şi Mogoşoaia-DN 1A. Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 51 de km a noii Autostrăzi de Centură Sud. Astfel, vor fi realizaţi 92 km noi de drum naţional şi autostradă, 56 poduri şi pasaje noi, 5 poduri şi pasaje reabilitate, 9 parcări, 21 intersecţii, 5 noduri rutiere, 1 punct de întoarcere.

Pentru Autostrada de Centură Bucureşti Sud (semi-inelul de sud), au fost semnate două contracte din trei.

– Lotul 1 (17 km). Contractul, în valoare de 830,7 milioane de lei, a fost semnat cu societatea turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret Termenul estimat de finalizare este trim II 2023. Începând cu data de 3 octombrie 2019 a fost demarata etapa de proiectare. Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2, traversează râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Călnăului şi intersectează DN4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ401, punctul final fiind la km 69.

– Lotul 2 (16,3 km). Contractul, cu o valoare de 750,8milioane lei, a fost semnat tot Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret. Traseul începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti-Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localităţile Sineşti şi Jilava unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar după care intersectează DN 5 unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersecţia cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF Port 1 Decembrie, trece la nord de Dărăşti unde intersectează DC 101. În continuare traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabăr pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru unde intersectează printr-un nod rutier DN 6.

– Lotul 3 (18 km). Contractul, cu o valoare de 830milioane lei, a fost semnat cu Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading. Traseul ia direcţia nord-vest după nodul rutier cu DN 6. Autostrada trece la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La kilometrul 93 autostrada traversează CF 900 Bucureşti-Craiova iar în continuare traseul are direcţia nord, traversează râul Sabar, la vest de Dârvani şi canalul de aducţiune Argeş, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601, traversează pârâul Ciorogârla şi DJ 602 şi se termină imediat până în intersecţia cu autostrada Bucureşti-Piteşti.

 

CITEŞTE ŞI:

Noile tarife de referinţă RCA – aprilie 2020

Ajutoarele de stat ar putea să includă şi măsuri de recapitalizare a companiilor

Adaugati comentariu