Advertisement

dealer auto
Home Finanţare Aproape 70% dintre şoferi ar achiziţiona maşina printr-un dealer auto

Aproape 70% dintre şoferi ar achiziţiona maşina printr-un dealer auto

Deşi pandemia de Covid a determinat jumătate dintre şoferii români să îşi modifice planurile de achiziţie a unei maşini, 68% dintre aceştia ar continua demersurile de cumpărare printr-un dealer auto.

Intenţiile de achiziţie ale unei maşini au fost modificate de criza generată de pandemie, 20% dintre români alegând să amâne cumpărarea unei maşini pentru o perioadă de 6-24 de luni sau până când achiziţia va fi absolut necesară (15%). Alţi 10% au optat pentru o maşina nouă, dar dintr-o clasă inferioară şi mai ieftină, în timp ce 5% s-au reorientat către o maşină rulată, conform sondajului EY privind obiceiurile de cumpărare a autovehiculelor, derulat în rândul şoferilor din România, Cehia, Ungaria, Turcia şi Rusia.

La nivelul celorlalte ţări analizate, pandemia a generat o modificare semnificativă a planurilor de achiziţie în rândul şoferilor din Turcia (71%) şi din Ungaria (44%), în timp ce două treimi dintre şoferii din Cehia au declarat că nu le-au fost afectate intenţiile iniţiale de achiziţie a unei maşini.

În România, deşi 70% dintre şoferii intervievaţi au cumpărat ultima oară o maşină rulată, creşte intenţia de cumpărare a unui autovehicul nou, aproape 60% dintre şoferi preferând ca următoarea maşină achiziţionată să fie una nouă. Siguranţa, preţul şi consumul de combustibil reprezintă principalii factori de care ţin cont şoferii români când îşi aleg viitorul autovehicul.

Cum îşi aleg românii un dealer auto

În alegerea unui dealer auto, 47% dintre şoferii români se bazează pe experienţa personală, acesta fiind principalul criteriu indiferent de vârstă, gen sau educaţie, iar 38% aleg dealerii care oferă o gamă mai diversificată de modele.

Şi în cazul maşinilor rulate, principalul factor îl reprezintă varietatea de modele disponibile, 56% dintre şoferi ghidându-se după această opţiune.

Şoferii români din categoria de vârstă 45 – 50 de ani sunt mai sensibili la campaniile de marketing, cu 34% dintre aceştia care admit că le iau în considerare în alegerile lor, faţă 29% şi 28 % pentru categoriile de vârstă 20 – 29, respectiv 30 – 44 ani.

Comparativ, cea mai mare parte a şoferilor din Cehia (62%) şi Ungaria (46%) se bazează tot pe experienţa personală în achiziţia unei maşini, în timp ce pentru cei din Turcia cel mai important factor care le influenţează alegerile e reprezentat de campaniile de marketing (62%).

Dintre şoferii români, 68% ar alege să viziteze un dealer auto, în comparaţie cu doar 9% care ar prefera ca totul să fie online. În Cehia şi Ungaria, şoferii par şi mai determinaţi să continue demersul de cumpărare prin dealeri auto, cu 86% şi respectiv 79% dintre aceştia, care indică această variantă.

În privinţa numărului de vizite pe care îl vor face la dealerul auto înainte de achiziţia unui autovehicul, 37% dintre toţi respondenţii din România ar opta, în medie, pentru 2 vizite şi 22% pentru 3 vizite.

Românii preferă să prospecteze piaţa şi să ia în considerare mai multe oferte, 41% menţionând că vor vizita mai mulţi dealeri auto ai diferitelor branduri de maşini. La fel vor acţiona şi cei din Turcia (45%) şi Rusia (55%), cehii şi ungurii par însă mai fideli mărcii preferate, intenţionând să viziteze mai mulţi dealeri ai aceluiaşi brand de maşină (41% Cehia, 52% Ungaria).

Românii, dar şi ruşii, sunt dispuşi să aştepte mai mult pentru a primi o maşină configurată conform cerinţelor lor. De cealaltă parte, cehii şi ungurii preferă un timp de livrare mai scăzut, chiar dacă au mai puţine opţiuni disponibile.

În achiziţia unei maşini rulate, cei mai mulţi dintre români (30%) preferă să apeleze la serviciile unui dealer auto, iar 25% ar cumpăra maşini importate. Dacă în România opţiunea de a cumpăra o maşină second-hand online a fost menţionată doar de 5% dintre respondenţi, în Rusia este preferată de 25% dintre şoferi.

Principalele servicii care contează în alegerea unui anumit dealer auto de maşini rulate sunt garanţia kilometrajului şi a originii maşinii, conform răspunsurilor a 71% dintre respondenţii români, urmate de garanţii suplimentare (34%) şi o gamă variată de modele (34%).

Faptul că nu ar putea vedea personal maşina şi realiza un test drive îi determină pe români să nu cumpere o maşină online, preferând în continuare contactul cu reprezentanţa auto (84%). Totuşi, nu ezită să folosească instrumente online, preferatele fiind de departe configuratorul maşinii, calculatorul de preţ şi rezervarea test drive-ului, iar site-urile preferate sunt cele ale dealerului şi ale mărcii auto. În Cehia (20%), Rusia (27%) şi Turcia (30%) în schimb, modalitatea de a cumpăra maşina online este mult mai utilizată.

Sursa de finanţare

Pentru achiziţia unui autovehicul, 45% dintre şoferii români preferă să îşi folosească propriile fonduri, mai ales în cazul în care aleg să cumpere o maşină rulată.

Pentru maşini noi, majoritatea respondenţilor aleg să folosească atât fonduri proprii, cât şi fonduri din alte surse. Doar 23% au optat pentru surse de finanţare externe, principala opţiune fiind un împrumut bancar.

Alegerea maşinii şi a service-ului

Cele mai importante aspecte de care ţin cont şoferii din România când îşi aleg marca maşinii sunt siguranţa (70%), preţul (68%) şi consumul de combustibil (62%), indiferent de genx, vârstă sau educaţie. Brandul maşinii este foarte important mai ales pentru cei cuprinşi în segmentul de vârstă 20 – 29 de ani, şi o percep ca fiind o extensie a propriei personalităţi. În schimb, în Cehia, şoferii sunt mai indiferenţi şi nu percep marca maşinii ca un factor important.

Pentru întreţinerea maşinii, un service independent este preferinţa principală a românilor (54%), mai ales de către cei ce aleg maşini second-hand, urmată apoi de reprezentanţa de unde a fost cumpărată maşina (40%). Românii ar alege un service autorizat pentru serviciile orientate către client şi pentru un timp mai scăzut de aşteptare. Întrebaţi cum ar arăta atelierul auto preferat, românii menţionează un service care să le ofere servicii rapide pentru operaţiuni simple (ex: schimbul de ulei), care să se încadreze într-un maxim de două ore.

În contextul pandemiei, şoferii ar prefera ca maşina să le fie dezinfectată înainte de a le fi predată (53%), iar comunicarea să fie realizată cu un tehnician ce poartă mască (41%).

Conform studiului EY, românii şi-ar conecta maşina la internet pentru a primi informaţii despre trafic (66%), dar şi pentru a putea monitoriza şi localiza vehiculul (64%). În schimb, ar fi dispuşi să furnizeze date despre ei şi maşina lor către asigurător pentru a determina valoarea poliţei pe baza stilului de condus şi a kilometrajului (50%) şi pentru managementul traficului de către municipalitate.

Maşinile pe benzină rămân preferate

În ceea ce priveşte preferinţa pentru noile tipuri de maşini, 30% dintre respondenţii români îşi doresc ca următoarea achiziţie să fie o maşină hibridă (24%) sau electrică (6%). Mai populare în rândul segmentului de vârstă 45 – 60 ani, 41% dintre aceşti respondenţi au declarat că preferă autovehicule hibride sau electrice, comparativ cu 21% şi 20% dintre cei situaţi în segmentele 30 – 44, respectiv 20 – 29 ani. Deşi România oferă printre cele mai mari stimulente pentru achiziţia unei maşini electrice din Uniunea Europeană, preţul acestora rămâne obstacolul principal.

Maşinile pe benzină rămân însă în topul opţiunilor românilor, cumulând un procent de 35% al preferinţelor exprimate de respondenţi, iar cele diesel înregistrând o scădere şi 19% din opţiuni.

Dintre ţările analizate, românii prezintă cel mai mare interes pentru combustibilii alternativi. În Ungaria, intenţia de cumpărare este de 24%, 16% în Turcia şi 8% în Cehia. În Rusia, unde normele Uniunii Europene în privinţa emisiilor de gaze de seră nu se aplică, până la 65% dintre şoferi sunt interesaţi de motoarele clasice, pe benzină sau motorină, iar maşinile hibride sau electrice sunt mult mai puţin populare (8%).

Întrebaţi dacă vor achiziţiona o maşină electrică sau hibridă în viitor, majoritatea respondenţilor români (60%) au răspuns că ar lua în considerare această opţiune în cazul unei oferte bune, iar 25% sunt siguri că îşi vor cumpăra aceste tipuri de maşini. Preţul este considerat principalul impediment (36%), urmat de lipsa staţiilor de încărcare (27%). Faptul că au emisii reduse sau inexistente şi costuri mai reduse de întreţinere reprezintă principalele avantajele apreciate de 41%, respectiv 27% dintre respondenţi.

 

(Articol publicat in revista Flote Auto, decembrie 2020 – ianuarie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Noul centru de testare Nokian Tyres din Spania a intrat în etapa finală de dezvoltare

Școala românească scoate șomeri cu diplomă, pe bandă rulantă. Barometru Frames

PwC: 64% dintre proprietarii afacerilor de familie din industria auto anticipează scăderi

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Protecția Consumatorilor
Finanţare

Flotă de 9 mașini electrice pentru Protecția Consumatorilor, prin programul Rabla Plus

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest Timiș intenționează să achiziționeze 9...

abonamentele auto
Finanţare

Abonamentele auto vor depăși, în 5 ani, atât achiziția, cât și leasingul. Studiu PwC

În următorii cinci ani, aproape jumătate (49%) dintre consumatori spun că vor...

RAPPS
Finanţare

Flotă de 10 autoturisme 4×4 pentru dotarea parcului auto al RAPPS

Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (RAPPS) București va achiziționa un...

autoturisme rulate
Finanţare

ANAF își înnoiește parcul auto cu 11 autovehicule prin Rabla Clasic

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) își înnoiește parcul auto cu 11...