PwC: 64% dintre proprietarii afacerilor de familie din industria auto anticipează scăderi

Deși, în general, proprietarii afacerilor de familie sunt optimiști privind evoluția companiilor lor în următorii doi ani, 86% anticipând că vor reveni la ratele de creștere anterioare pandemiei până în 2022, în industria auto deținătorii business-urilor sunt mai degrabă pesimiști. Datele au fost publicate în sondajului „Family Business Survey”, realizat de PwC la nivel global.
pwc

”Pandemia a fost un adevărat test de rezistență pentru companiile din toate sectoarele. Afacerile de familie mari au rezistat relativ bine și s-au adaptat situației, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere. Totuși sunt două direcții strategice pe care acestea trebuie să continue să le îmbunătățească în perioada următoare: transformarea digitală și strategia de sustenabilitate, proiecte sociale și de mediu”, a declarat Mihai Anița, Partener PwC România.

Impactul pandemiei asupra vânzărilor este inegal între sectoare. Sectorul ospitalității și agrementului este, evident, cel mai grav afectat, 84% dintre respondenții din domeniu anticipând scăderea afacerilor, urmat de industria auto (64%) și cea de divertisment și mass-media (63%).

În ceea ce privește măsurile luate în pandemie, 80% dintre respondenți le-au permis angajaților să lucreze de acasă, iar un sfert și-au redefinit producția, pentru a răspunde cererii din pandemie. Doar o treime din afacerile de familie au fost nevoite să reducă dividendele și doar 20% au avut nevoie de capital suplimentar.

În perspectivă, 80% dintre afacerile de familie intenționează să-și diversifice portofoliul sau să se extindă pe piețe noi.

Transformarea digitală întârzie

Chiar dacă patru din cinci afaceri de familie afirmă că inițiativele legate de digitalizare, inovație și tehnologie sunt o prioritate, progresul în aceste domenii a fost lent. Doar 19% spun că au finalizat planurile de digitalizare, iar 62% au arătat că mai au multe de făcut în acest sens. De remarcat că 41% dintre companiile care și-au digitalizat operațiunile sunt la a treia sau la a patra generație care gestionează afacerea familiei.

În topul priorităților pentru următorii doi ani se află extinderea pe noi piețe / segmente de clienți (55%), îmbunătățirea capacităților digitale (52%), lansarea de noi produse / servicii (50%), creșterea utilizării noilor tehnologii (49%) și regândirea modelului de afaceri (39%).

Alte concluzii ale sondajului

  • 64% dintre respondenți se așteaptă la creșterea afacerilor în 2021 și 86% estimează creșteri pentru 2022.
  • 58% spun că toți membrii familiei împărtășesc păreri similare despre direcția companiei și doar unul din patru respondenți (23%) nu au avut niciodată un dezacord. Astfel, deși raportează niveluri bune de încredere, transparență și comunicare, sondajul evidențiază necesitatea unei politici clare pentru soluționarea conflictelor, doar 15% având strategii în acest sens.
  • Sondajul confirmă o creștere a planificării pentru succesiune: 30% dintre afacerile familiale au acum un plan formal de succesiune, dublu față de 2018.
  • Cele mai importante trei priorități pe termen lung: protejarea afacerii ca pe cel mai important bun familial (82%), asigurarea că afacerea rămâne în familie (65%) și crearea unei moșteniri (64%).

Aflat la a zecea ediție, sondajul PwC Global Family Business Survey a fost realizat în rândul a 2.801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii, inclusiv România. Datele pentru România vor fi publicate în perioada următoare.

 

CITEȘTE ȘI:

Afacerile din activitățile de transporturi au scăzut cu 1,4% în 2020

45% dintre șoferi NU știu că pot încasa despăgubirea pe polița RCA fără reparația vehiculului

Cum va cheltui Ministerul Transporturilor bugetul din 2021. Lista sectoarelor de autostrăzi finanțate

 

 

Adaugati comentariu