Aplicaţia My ALD generează tabloul de bord al unei flote

Interviu cu directorul comercial al ALD Automotive, Cătălin Olteanu



catalin_olteanu

 

Tehnologia transformă obiceiurile de consum ale companiilor şi impune tendinţe digitale şi în industria de leasing operaţional. În acest context, răspunsul ALD Automotive la noile trenduri se numeşte My ALD, o soluţie de mobilitate dedicată managerilor de flotă şi utilizatorilor autovehiculelor.

 

Când un manager de flotă şi un utilizator de maşină aud cuvintele „My ALD” la ce ar trebui să se gândeasca mai întâi şi mai întâi?

 Sub umbrela My ALD există două platforme. Prima este un portal dedicat managerilor de flotă, disponibil pe desktop, laptop sau pe alte terminale de acest tip, prin intermediul căruia au acces în timp real la toate datele flotei pe care o administrează, de la utilizatorii activi şi istoricul acestora, până la contracte, servicii, rapoarte interactive şi analize detaliate.

Cea de-a doua platformă este o aplicaţie pentru utilizatorii autovehiculelor, ce poate fi descărcată pe smartphone şi le oferă acces la o serie de informaţii privind utilizarea curentă a maşinii, la documente, la locaţiile parcărilor, ale benzinăriilor din apropiere sau ale altor furnizorii de servicii, pe care îi pot apela direct din aplicaţie.

Ca o concluzie, cei doi se gândesc la lucruri diferite când aud „My ALD”, prin prisma rolului deţinut în organizaţie. Un manager de flotă se gândeşte la gestionarea acesteia, la optimizarea costurilor, la obţinerea unor rapoarte în timp real, adică la tot ceea ce ţine de gestiunea dinamică a flotei.

Un utilizator se gândeşte că, dacă are nevoie de o informaţie privind maşina pe care o conduce, cel mai uşor este să acceseze aplicaţia de pe telefonul mobil.

Cum funcţionează practic această soluţie de mobilitate?

Managerul de flotă are un user şi o parolă prin care se loghează la aplicaţia disponibilă online şi unde poate să vadă toate detaliile despre flotă: istoric de mentenanţă, rapoarte privind kilometrajul, date referitoare la maşini, perioada în care se termină contractul, eventualele intervenţii care au fost făcute pe o anumită maşină, astfel încât să poată monitoriza în orice moment istoricul acesteia. Totodată, poate trimite notificări pentru toţi utilizatorii, precum cele privind schimbul de anvelope, verificarea expirării ITP-ului, eventualele schimbări legislative sau restricţiile rutiere. Aceste lucruri pot fi urmărite foarte uşor din My ALD.

Mai mult, platforma îi oferă un un plus de transparenţă şi independenţă din punctul de vedere al generării rapoartelor în timp real, solicitate înainte pe email.

Pentru un utilizator de maşină, care are nevoie să folosească aplicaţia zilnic, aceasta este user-friendly. Odată accesată, el poate vedea imediat aspectele care îl interesează, cum ar fi, de exemplu, copia cărţii de identitate a vehiculului ori termenele de expirare a ITP-ului sau RCA-ului. Totodată, dacă este plecat într-o călătorie de afaceri sau o delegaţie, poate găsi rapid cea mai apropiată benzinărie sau cel mai apropiat service. Aplicaţia My ALD este foarte dezvoltată în ceea ce priveşte utilizarea curentă, mai ales că acum are o nouă versiune, fiind extinsă şi îmbunătăţită pe baza feedback-urilor primite de la utilizatori.

În ce constă noua versiune?

În acestă nouă versiune am introdus noi facilităţi. De exemplu, prin intermediul My ALD, un utilizator poate chema asistenţa rutieră pentru a-i transporta maşina pana la cel mai apropiat service agreat de ALD Automotive. Şi, exact ca la aplicaţiile de taximetrie, el poate vedea pe telefonul mobil cum se apropie platforma de locul în care se află, pentru că în My ALD au fost integrate şi sisteme de geolocalizare. Cu alte cuvinte, utilizatorul este informat permanent, nu este lăsat la marginea drumului întrebându-se când va ajunge asistenţa rutieră.

Încă de când am lansat această aplicaţie, în luna mai 2017, fleet managerii cu experienţă ne-au spus că sunt foarte încântaţi de funcţiile pe care le îndeplineşte, inclusiv de faptul că răspunde şi nevoilor zilnice, în special pentru aşa-zisa parte „birocratică” a activităţii lor. În cadrul discuţiilor pe care le-am avut cu aceştia am primit feedback-uri, le-am trimis colegilor care se ocupă de dezvoltarea acestei soluţii digitale, fiind incluse imediat în lista de îmbunătăţiri destinată noii versiuni. Astfel am reuşit să o lansăm destul de rapid.

Vedem că numărul de utilizatori a crescut, iar semnalele în acest sens sunt foarte îmbucurătoare şi de aceea dorim să o îmbunătăţim permanent, pentru că este un element clar de comunicare şi de legătură cu clienţii. Nu ne mai bazăm strict pe apelurile telefonice pe care le primim sau pe întâlnirile periodice pe care le avem. Prin intermediul aplicaţiei avem în mod constant parte de feedback şi interacţiune cu companiile din portofoliul nostru.

Care sunt cele mai importante beneficii aduse de utilizarea aplicaţiei My ALD, în special în ceea ce priveşte TCO?

Datorită multitudinii de rapoarte generate prin intermediul My ALD, fleet managerul are în faţă un adevărat tablou de bord şi poate urmări foarte uşor modul cum este utilizată flota de către fiecare utilizator driver în parte. Adică poate urmări intervenţiile, kilometrajul, eventualele facturări sau utilizări neconforme. Având în timp real aceste informaţii, un manager de flotă poate să-şi scadă costurile de utilizare a vehiculelor. De exemplu, pentru o companie cu 200 de utilizatori este foarte greu să urmăreşti toate aceste aspecte doar din discuţiile cu aceştia sau din emailurile primite de la ei. Dar cu ajutorul acestor rapoarte centralizate, generate prin aplicaţia My ALD, un manager de flotă  poate imediat să vadă abaterile de la car policy. De asemenea, poate să anticipeze şi modul în care vor evolua anumiţi indicatori, cum ar fi consumul de carburanţi, eficienţa poliţelor de asigurare sau numărul daunelor. Mai mult, dacă la un moment dat va intenţiona să treacă întreaga flotă sau doar o parte din ea de la diesel la benzină, de la benzină la electric ori de la o clasă de vehicule la alta, aplicaţia îi poate genera numeroase statistici. Cu alte cuvinte, toate aceste informaţii îi uşurează unui fleet manager posibilitatea de a face o multitudine de analize. Sigur, şi noi furnizăm foarte multe rapoarte, dar sunt manageri de flotă foarte experimentaţi care îşi fac singuri propriile analize, iar această platformă îi ajută foarte mult.

Dincolo de beneficiile pe care le au utilizatorii, această aplicaţie sprijină şi ALD Automotive să identifice cele mai bune metode de reducere a costurilor în timpul administrării unei flote?

Pe noi ne ajută pentru că avem informaţii în timp real. Înainte, când vroiam să lansăm un produs nou sau vroiam informaţii mai detaliate despre utilizarea unei flote sau al unui segment dintr-o flotă, ne bazam pe centralizarea informaţiilor de către fleet manageri, pe care le trimiteau ulterior către noi. Sigur, totul dura mai mult sau mai puţin. Acum, prin intermediul acestei platforme, avem informaţiile în timp real. Ceea ce înseamnă că şi deciziile le putem lua mai rapid, şi analizele noastre sunt mult mai precise. Dacă luăm un element simplu, cum ar fi kilometrajul, acesta se poate obţine în două moduri. Fie există un dispozitiv GPS instalat pe vehicul care poate furniza informaţii confidenţiale privind utilizarea maşinii, fie se primesc aceste date periodic, când are loc o intervenţie într-un service ori o operaţiune de genul schimbului de anvelope sau o daună. Deci informaţiile sunt obţinute frecvent. La fel, în ceea ce priveşte utilizarea şi optimizarea costurilor unei flote, putem vedea foarte clar care sunt serviciile folosite şi care sunt facilităţile pe care un fleet manager le apreciază mai mult. Până la lansarea platformei, intuiam aceste lucruri sau le aflam în cadrul unor discuţii ocazionale.

Care ar fi topul industriilor din care provin cei mai mulţi clienţi?

La jumătatea acestui an, flota noastră a crescut cu peste 10% faţă de iulie 2016, adică peste media pieţei de leasing operaţional. Din punctul de vedere al contractelor full service – finanţare şi administrare – am avut cea mai mare creştere anul trecut, ca număr de maşini introduse în flotă, atât datorită clienţilor internaţionali, cât şi celor locali. Mai mult, numărul de maşini adăugată în flotă de clienţii internaţionali a fost egalat de cel al companiilor româneşti. Acest fapt arată potenţialul pieţei, faptul că şi clienţii locali sunt orientaţi pe monitorizarea costurilor şi pe gestionarea flotei.

Din puntul de vedere al industriilor, topul s-a păstrat pe segmentul clienţilor internaţionali: pharma, telecom, IT, servicii financiare, FMGC. Diferenţele mari apar în ceea ce priveşte localitatea de provenienţă a clienţilor. Ponderea celor din Bucureşti se reduce în favoarea celor din afara Capitalei, care nu au flote mici de gestionat, ci parcuri de câte 50-60 de maşini.

 

Adaugati comentariu