APIA: Piața auto a urcat în luna februarie cu 20,1%

Piața auto a urcat în luna februarie cu 20,1%, după avansul de 48,8% din luna ianuarie, a anunțat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), care subliniază că avansurile din primele două luni ale anului au apărut după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului anterior.
piața auto

Cu toate acestea înmatriculările de autovehicule înregistrate în februarie 2022 sunt în scădere cu 2,5% față de perioada similară din 2020 şi cu 28,7% faţă de februarie 2019.

Pe piaţa auto naţională, topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după două luni, este condus de Dacia – 5.025 unităţi, urmată de Hyundai (1.804), Ford (1.542), Volkswagen (1.417), Renault (1.246), Toyota (1.225), Mercedes Benz (1.198), Skoda (1.196), Fiat (677) şi Peugeot (645).

În acest context, autoturismele reprezintă aproximativ 82% din total şi au înregistrat, în luna februarie 2022, un volum de 8.510 de unităţi, cu 24,9% mai mult decât în luna similară din 2021. La nivel general, înmatriculările de autoturisme sunt în creştere, la două luni (+39,5%), faţă de acelaşi interval din 2021.

piața auto

Potrivit APIA, după primele două luni ale anului 2022, se observăm o evoluție mixtă a
segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+46,2%), Clasa B (+47,5%), Clasa C (+19,1%), Clasa D (+11,3%), Clasa E (-5,5%), Clasa F (-19,1%), SUV (+46,6%), MPV (+427,0%) și Clasa Sport (+10,8%), raportat la perioada similară din anul anterior.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,8%, în creștere cu 2,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,8%, în scădere cu 4,3% și Clasa B cu o cotă de 18,2%, în creștere cu 1,0% față de aceeasi perioadă a anului 2021.

piața auto

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie – februarie 2022, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 54,5% faţă de perioada similară din 2021, până la o pondere de 67,3%, în timp ce maşinile echipate cu motoare diesel au consemnat o scădere de 18,2% şi deţin o cotă de 15,3% din total.

APIA

Pe de altă parte, autoturismele ecologice (electrice 100% şi hibride plugin, respectiv full hybrid) au ajuns la o cotă de piaţă de 17,4% şi depăşesc cu 365 de unităţi valoarea deţinută de motoarele diesel.

Astfel, în 2022, achiziţiile din această categorie aproape că s-au dublat (+84,9%), comparativ cu perioada similară a anului trecut şi este remarcată creşterea autoturismelor 100% electrice (+250,5%) şi a celor plug-in hybrid (+179,5%).

Raportat la perioada de referinţă, primele cinci cele mai vândute autoturisme full electrice sunt: Dacia Spring – cu 315 unităţi (model lansat în 2021), Testla Model 3 (cu 96 de unităţi, creştere de 23 de ori), Hyundai Kona (88 unităţi, +450%), Volkswagen ID3 (65 unităţi, +140,7%) şi Volkswagen e-UP! (54 unităţi, -6,9%).

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, ierarhia este condusă de Ford Kuga – 58 de unităţi (+544,4%), urmată de Hyundai Tucson şi Mercedes Benz GLE (câte 47 de unităţi, +235,7%), Mercedes Benz GLC (41 unităţi, +173,3%) şi Volvo XC60 (32 unităţi, +146,2%).

APIA

De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota C-HR, cu 259 unităţi (-22,5% faţă de 2021), apoi Toyota Corolla (224 unităţi, -26,3%) şi Toyota RAV4 (183 unităţi, -1,1%).

Conform APIA, cele mai multe achiziţii de autoturisme în luna februarie au fost realizate de către persoane juridice, cu 61,8% din total, iar raportat la primele două luni din acest an, aceeaşi categorie acoperă 57% din total, iar diferenţa de 43% revine persoanelor fizice.

La categoria autovehiculelor comerciale uşoare, datele APIA relevă o scădere de 1,3% a înmatriculărilor, în februarie 2022, faţă de luna similară din anul precedent. Pe ansamblul celor două luni din acest an, se remarcă o scădere de 10,1%, care consemnează o evoluţie opusă faţă de cea a autoturismelor (+39,5%).

APIA

 

CITEȘTE ȘI:

Și operatorii de feribotul suspendă serviciile pentru companiile din Rusia și Belarus

CNAIR: Oferta tehnică pentru Lotul 2 din Autostrada Lugoj – Deva este neconformă

 

 

Adaugati comentariu