Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut, în luna noiembrie 2024, cu 8,2% față de noiembrie 2023, arată datele publicate de Asociaților Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Totodată, înmatriculările de autoturisme “electrificate” au înregistrat o diminuare cu 5,7%, realizând o cotă de piață de 28%, din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de 59%, realizând o cota de piață de 4,9%.
”După evoluția importantă a lunilor anterioare, noiembrie 2024 vine cu o scădere de 10,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de luna noiembrie a anului 2023 și cu o scădere de 12,8% față de luna octombrie 2024”, arată APIA.
I. Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total piață) au înregistrat, în luna noiembrie 2024, un volum de 10.114 unități, cu 8,2% mai puțin față de luna similară din 2023, pe întreg anul 2024 înmatriculările de autoturisme noi fiind în creștere cu 2,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Segmentarea pe clase: În luna noiembrie a anului 2024, față de aceeași lună a anului trecut, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele:
- Clasa A: -64,9%
- Clasa B: -24,3%
- Clasa C: -0,4%
- Clasa D: -26%
- Clasa E: +94,7%
- Clasa F: -16%
- SUV: +0,7%
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 50,6% în creștere cu 0,7%, urmat de Clasa C cu o cotă de 29,8%, în scădere cu 0,4% și Clasa B cu o cotă de 13,1%, în scădere cu 24,3% față de cota deținută în luna noiembrie a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna noiembrie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o scădere de 5,4% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 62,5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de 28% și dețin o cotă de 9,5% din total.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug- in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a XI-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 28%, care depășește cu 18,5 p.p. cota deținută de motoarele diesel (categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 4,9% din piață, în luna noiembrie a anului 2024, față de noiembrie 2023, când reprezentau 10,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5,7%, față de noiembrie 2023, când reprezentau 4,1%.
În luna noiembrie 2024 primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 174 unități și o scădere de 69% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 64 unități și o creștere de 12,3% și Tesla Model Y cu 22 unități.
În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 modele din luna noiembrie 2024 este condus de Ford Kuga cu 66 unități și o creștere de 37,5%, urmat de Hyundai Tucson cu 41 unități și o scădere de 14,6% și Volkswagen Golf cu 41 unități.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc în Top 3 noiembrie 2024 pe Toyota RAV4 cu 231 unități, în creștere cu 89% față de noiembrie 2023, urmat de Dacia Duster cu 219 unități și Toyota Corolla cu 207 unități.
II. Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în noiembrie 2024, o scădere de 9,8% față de luna noiembrie 2023, din care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de 13,4%. Pe întreaga perioadă a anului, comparat cu aceeași perioadă a anului trecut, autovehiculele comerciale ușoare înregistrează o creștere de 18,6%.
CITEȘTE ȘI:
Noi norme de valorificare a autovehiculelor intrate în proprietatea privată a statului
Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2
Comentați?