Advertisement

Valea Prahovei
Home Infrastructură Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

În condițiile în care Autostrada Ploiești – Brașov nu este gata nici măcar pe hârtie, autoritățile încearcă să găsească tot felul de soluții de avarie pentru a mai reduce aglomerația și timpii de așteptare în traficul de pe Valea Prahovei. Printre acestea se numără realizarea centurilor Comarnic și Azuga-Bușteni, precum și modernizarea drumului județean Câmpina – Săcele.

Pe Valea Prahovei aglomeraţia a atins noi maxime în această vară, ca urmare a închiderii circulaţiei pe Valea Oltului. În trafic s-a stat cu orele, întinzând la maximum răbdarea şoferilor. Cum de autostradă nici nu mai poate fi vorba în următorii ani, se aplică tot felul de paliative, precum construcția variantelor ocolitoare a localităților Comarnic, Azuga și Bușteni, dar și alternative la DN 1, cum ar fi modernizarea DJ 102 I Câmpina – Săcele.

În decembrie 2022, Consiliul Județean Prahova și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) semnau acordul de parteneriat potrivit căruia administrația publică județeană urma să construiască drumurile necesare descongestionării circulației din zonele centrale ale orașelor Comarnic, Bușteni și Azuga, iar Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, finanța aceste lucrări din fonduri europene.
Centura Comarnicului va avea 5,9 km și va fi finalizată în doi ani de la semnarea contractului de proiectare și execuție, iar drumul necesar reducerii traficului în Bușteni și Azuga va avea 9,4 km și va fi finalizat în trei ani. Drept urmare, șoselele ar trebui să fie gata în 2025, respectiv 2027.

La rândul ei, alternativa de pe Valea Doftanei ar trebui modernizată în trei ani și jumătate, pe cei 25 de km platforma urmând să fie lărgită la 8 metri. Traseul va fi, însă, unul dificil, pe serpentine, ajungând la aproape 1.300 metri altitudine și

Centura Comarnic, în 2025

Lucrările la Centura ocolitoare a oraşului Comarnic au început în noiembrie 2023, autoritățile prahovene dorind ca traficul să fie deschis în anul electoral 2024, cu 6 luni mai devreme decât termenul contractual. Cum stadiul a ajuns la puțin peste 50%, circulația va fi posibilă, însă, de anul viitor. Licitația a fost câștigată Asocierea Frasinul – Artehnis, la valoarea de 236,7 milioane de lei fără TVA, durata de execuție a lucrărilor fiind de 21 de luni.

Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km și cîte o bandă pe sens, este construită pentru ca autoturismele să circule cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN 1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a week-end-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km.

Centura va ocoli orașul și DN 1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea celui peste râul Prahova de pe DJ 101R. În același timp, va fi construit un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN 1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul care va proveni de pe centura Comarnic și din oraș. Varianta ocolitoare va servi, ulterior, ca drum de descărcare pentru viitoarea Autostradă Ploiești – Brașov.

3 ani pentru Centura Bușteni – Azuga

Contractul pentru proiectarea și construcția Centurii Bușteni – Azuga, cu o lungime de aproape 10 km, a fost atribuit, în luna iulie 2024, constructorului român Coni, care a câștigat definit licitația, după respingerea contestației depusă de compania turcă Ozaltîn. Contractul de peste 500 de milioane lei are o durată de 36 de luni, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027 (cu 40% bani europeni).

Intitulată de autorități ”Drum de acces rutier complementar, necesar descongestionării circulației din zonele centrale ale orașelor Bușteni și Azuga”, șoseaua va avea o bandă de circulație pe sens şi va începe de la intersecţia cu breteaua de descărcare a Autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN1 (km. 126+640), având finalul în Azuga, la intrare în DN 1 (km. 136 +100 prin stânga). Lucrările presupun construcția părții carosabile, a unui semitunel, a unui viaduct, a 11 poduri peste râul Prahova, a două pasaje subterane şi a altor două supraterane, intersecții simple cu străzile locale și giratorii la intersecția cu DN 1, lucrări de apărări de maluri, terasamente și de consolidare a versanților.

Alternativa de pe Valea Doftanei

La finalul lunii mai 2024, au început lucrările pentru modernizarea drumului județean DJ 102 I Câmpina – Săcele de pe Valea Doftanei, un contract câștigat de compania Construcții Erbașu cu 411 milioane de lei.

Deși încadrat ca drum județean, DJ 102 I era, după Pasul Predeluț, un drum forestier secundar, cu o stare tehnică foarte rea. Înainte de începerea lucrărilor de modernizare, platforma carosabilă era puternic denivelată prezentând pe alocuri făgașe adânci, burdușiri, văluiri, fisuri sau crăpături. Îmbrăcămintea rutieră a drumului era rudimentară, fiind alcătuită predominant din fragmente de bolovăniș și pietriș.

Șoseaua pornește din Câmpina și trece prin localitățile prahovene Plaiul Câmpei, Lunca Mare, Seciuri, Teșila și Trăisteni, apoi se conectează la DN 1A în zona localității Șanțuri. Drumul traversează munții Baiului (Gârbova), prin pasul Predeluț, la o altitudine 1.285 m. Astfel, se face legătura între DN 1 și DN 1A, respectiv între Câmpina și Săcele, putând deveni o alternativă pentru DN 1 București – Brașov.

Șoseaua va fi lărgită la 8 metri, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, din care 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare.

Conform proiectului, lucrările vor include: 14 poduri, dintre care șase pe teritoriul județului. Prahova și opt pe teritoriul județului Brașov, precum și 72 de podețe și 13 parcări de scurtă durată.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2

 

30 de autobuze electrice BYD vor fi furnizate de New Kopel Car Import către municipiul Oradea

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Târgu Neamț - Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului I Târgu Neamț – Târgu Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, miercuri, spre publicare în...

valea doftanei
Infrastructură

Modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1, ar putea începe în 2025

Consiliul Judeţean Braşov a anunțat că va lua toate măsurile pentru ca...

Pipirig - Vânători Neamț
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), parte din A8

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro-Asfalt a câștigat...

investiții
Infrastructură

Guvernul a aprobat trei proiecte de investiții în infrastructura rutieră, cu o valoare însumată de 2,8 miliarde de lei

Guvernul a aprobat trei investiții în infrastructura rutieră, derulate prin Ministerul Transporturilor,...