Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu societatea Ingeniera Especializada Obra Civil e Industrial contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcţiei tronsonului Caransebeş – Lugoj, în lungime de aproximativ 50 de km, cel de-al patrulea lot de pe drumul de mare viteză Filiași – Lugoj.
Compania spaniolă are la dispoziţie 16,07 milioane lei (fără TVA) şi 21 de luni pentru finalizarea contractului.
Construirea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj are ca obiective pricipale: reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare între localităţile Caransebeş şi Lugoj; asigurarea unei conexiuni cu viitorul drum expres Craiova – Târgu Jiu şi cu Centura Municipiului Târgu Jiu; îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului rutier; reducerea numărului de accidente şi îmbunătăţirea parametrilor de confort în traficul rutier.
Noul contract pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru acest tronson rutier este finanţat prin Programul Transport (PT).
Până în prezent au fost semnate şi se află în derulare contractele pentru celelalte trei loturi ale drumului de mare viteză Filiaşi – Lugoj:
– Lotul 1 (Filiaşi – Drobeta Turnu Severin), în lungime de 70 km – contract semnat în data de 10 iunie 2023, cu o perioadă de derulare de 20 de luni (18 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate);
– Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domaşnea), în lungime de 65 km – contract semnat în 4 iulie 2023, cu o durată de 28 de luni (26 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate);
– Lotul 3 (Domaşnea – Caransebeş), cu o lungime de 45 km – contract semnat în 13 septembrie 2023 şi o durată de 24 de luni (22 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate).
CITEȘTE ȘI:
Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei
APIA: Înmatriculările de autovehicule noi în noiembrie 2024, în scădere cu 10,4%
Comentați?