Anvelopele inteligente. Cum vor beneficia consumatorii de tehnologia cu senzori?

Vehiculele autonome necesită anvelope speciale. Senzorii conectați cu care vor fi echipate aceste anvelope joacă un rol important, deoarece mașinile trebuie să respecte aceleași condiții de condus precum șoferii. Un expert al Nokian Tyres consideră că anvelopele inteligente vor fi ceva obișnuit în cel mult cinci ani.

Automatizarea traficului avansează, ceea ce stabilește și noi cerințe pentru anvelopele auto. Atunci când o mașină nu este controlată de o persoană, nevoia de a observa condițiile de condus prin intermediul senzorilor instalați pe anvelope, de exemplu, crește. Funcțiilor de siguranță tradiționale și familiare, precum aderența pe gheață și rezistența la acvaplanare, li se va alătura tehnologia care furnizează date în timp real.

„Dacă un vehicul nu are un șofer activ care să se asigure că anvelopele oferă siguranță, aceasta trebuie măsurată în alt mod.”, spune Mika Penttilä, Head of Digital Technology, Nokian Tyres.

Atunci când informațiile primite de la anvelope sunt combinate cu datele meteorologice, de exemplu, sistemul de informații de la bordul vehiculului poate genera o imagine de ansamblu a condițiilor de condus și poate adapta experiența în consecință. Senzorii anvelopelor pot monitoriza și uzura anvelopelor, presiunea de umflare și temperatura din interiorul anvelopei. O creștere a temperaturii interioare poate fi un semn timpuriu de defecțiune, permițând soluționarea acesteia înainte de a provoca o situație periculoasă pe drum.

„Oricât de inteligent este vehiculul, anvelopele rămân singura legătură dintre mașină și șosea.”, completează Jukka Kasi, Senior Vice President of Products & Marketing, Nokian Tyres.

Când trebuie înlocuite anvelopele inteligente

Anvelopele inteligente permit și noi modele de service care pot fi utilizate chiar înainte să vedem mașini robotizate pe străzi.

„În viitor, anvelopele vor continua să se uzeze și să necesite înlocuire. Cu toate acestea, achiziționarea unui set nou de anvelope poate deveni mai facilă decât înainte.”, completează Penttilä.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

CORONAVIRUS. Croația reintroduce carantina de 14 zile la intrarea în țară

Ruta Bisericilor de Lemn din Bihor, prima Rută Cultural Turistică recunoscută

Test drive Renault Kangoo ZE Maxi 33 Confort

 

Adaugati comentariu