Advertisement

anvelope
Home Administrare flote Anvelope Anvelope speciale pentru maşinile cu tracţiune electrică

Anvelope speciale pentru maşinile cu tracţiune electrică

Vehiculele cu tracţiune electrică şi hibridă sunt mai grele decât cele convenţionale, pun mai mult cuplu pe drum atunci când se deplasează şi, în mod ideal, ar trebui să fie mult mai silenţioase pentru pasageri. Apoi, desigur, există şi aşteptările pe care le are toată lumea de la anvelope: siguranţa pe drumurile umede şi uscate, manevrarea precisă, distanţele scurte de frânare, prevenirea acvaplanării, kilometrajul maxim şi, în special important pentru maşinile electrice, rezistenţă la rulare foarte scăzută.

Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra s-au ocupat de provocare şi au proiectat anvelope special pentru maşini electrice, autobuze şi camioane.

Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cântăresc mai mult decât un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie internă. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci şi un motor electric, plus un rezervor de combustibil şi baterii puternice la bord. Greutatea suplimentară este compensată prin creşterea capacităţii portante a carcasei anvelopelor, aşa cum este indicat în majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.

„Acest lucru este demonstrat şi de indicele de încărcare mai mare a anvelopelor”, spune Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „În prezent, există discuţii în interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacităţi de încărcare şi mai mari, care ar avea probabil un symbol „ XL +”. Menţinerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului atunci când deplasaţi relativ scăzut necesită modificări atât pentru designul modelului de rulare, cât şi pentru compusul folosit”.

Rezistenţa la rulare foarte scăzută este obţinută printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul şi construcţia anvelopei – şi, în special, peretele lateral – precum şi prin menţinerea greutăţii totale la un nivel minim. O maşina electrică este mult mai silenţioasă decât un model cu un motor cu combustie, astfel că este esenţial să fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obţinut prin adăugarea unui compus de spumă în anvelopă, folosind ceea ce Continental numeşte tehnologia ContiSilent.

În fabrica de anvelope din Timişoara, Continental produce anvelope electrice, special construite pentru modele electrice. Modelul Conti.eContact, fabricat în România, oferă, pe lângă o rezistenţă scăzută la rulare, şi o performanţă excelentă la frânare, precum şi emisii de zgomot reduse.

anvelope

La prima vedere, aceste produse speciale arată perfect normale. Modelul benzii de rulare şi designul peretelui lateral, precum şi informaţiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor convenţionale.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Vânzările autospecialelor Ford pentru poliția americană în pericol

Încep exproprierile pentru șoseaua de centură a Craiovei și tunelul Meseș

4 scenarii privind evoluția industriei auto în 2020. Raport PwC

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Anvelope

Fabrica Nokian Tyres Romania a produs prima anvelopă

Noua fabrică de anvelope pentru autoturisme a Nokian Tyres construită la Oradea,...

Goodyear
AnvelopeSiguranţă rutieră

Cum se pregătește autoturismul pentru drumuri lungi. Recomandări Goodyear

De la sistemul de frânare, la presiunea din roți, la nivelul de...

Anvelope

Cum să profiți la maximum de anvelopele all season?

Anvelope all season sunt proiectate pentru a face față unei game variate...

Administrare floteAnvelope

Continental obține primul loc în cadrul ADAC Summer Tire Test

Anvelopele PremiumContact 7 produse de Continental au obținut primul loc în cadrul...