Am testat toată gama Piaggio!

Pădurea Pustnicu, anul 2019 după Hristos. Avia Motors, importator Piaggio, și-a pus la bătaie toată gama de vehicule utilitare și recreaționale pentru un test pe șosea și o scurtă porțiune de pământ prin pădure. Eroul meu - Piaggio Porter Maxxi, carosat pentru pompieri.



Gama Piaggio

Bine, nu va urma un test în toată regula, ci mai degrabă un scurt contact, atât cu utilitarele Piaggio, cât și cu amuzantul Ape Calessino. Dacă vreți să citiți un test adevărat, aveți aici esența unei zile petrecute la volanul lui Porter Maxxi. Povestea de azi nu are un erou, ci este dedicată întregii game. În schimb, eu mi-am ales preferatul!

Piaggio Porter Maxxi

Îmbrăcat în mașină de intervenție pentru pompieri, Porter Maxxi pare mai serios decât o arată dimensiunile exterioare, de 4.360/1.560/1.730 mm pentru varianta cu șasiu lung. Adică fix cât noua compactă Skoda Scala. Pe șasiul ranforsat este montat un motor diesel cu doi cilindri, iar oficialii de la Avia Motors au fost atât de încrezători în cei 64 CP, încât au umplut rezervorul cu apă și ni l-au dat pe mână.

Porter Maxxi se descurcă fără probleme la sarcină maximă și, după câteva tatonări în care am înțeles cum funcționează, l-am pus la treabă fără jenă, iar roțile jumelate pe spate s-au asigurat că nu mă răstorn la virajele strânse. Sigur, nu vorbim despre demaraje rapide la plin, dar alta este menirea autospecialei: să intre pe străzile înguste pe care marile camioane de pompieri nu încap. Și asta-i iese de minune, pentru că este mai îngust cu 30 cm decât smart fortwo! Vă dați seama de gabaritul real al mașinii?

Piaggio Porter Maxxi

Sigur, există și alternativa: motorul pe benzină de 1,3 l

Motorul diesel de 1.2 l are un singur cusur: ar trebui să fie mai bine echilibrat. Cei care au mai mers cu propulsoare în 2 cilindri știu la ce să se aștepte. Sigur, există și alternativa: motorul pe benzină de 1,3 l, cu 4 cilindri, care are prestații dinamice asemănătoare, dar aduce un mare plus de rafinament. În practică, se simte fâșneț la gol și face față cu brio inclusiv la încărcătură maximă, așa cum aveam să aflu conducând o frigorifică plină.

Nu are servodirecție, dar roțile late de numai 16,5 cm virează fără mare efort, chiar și pe loc, chiar și ”la plin”. Și o fac cum trebuie: numai 6,8 m diametru de bracaj! O valoare fabuloasă, mai bună decât a lui smart fortwo (7,4 m)! Este un indicator evident al modului în care se descurcă în spații mici, inclusiv în locuri de parcare scurte.

Date tehnicePiaggio
ModelPorter Maxxi MultiTech
Motor/nr. cilindribenzină, L4
Cilindree (cmc)1.299
Putere maximă/turație (CP/rpm)83/6.000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)112/4.300
Transmisiespate
Cutie de vitezemanuala, 5 trepte
L/l/h (mm)4.360/1.560/1.815
Ampatament (mm)2.180
Dimensiuni bena (mm)1.505/2.775
Sarcina utila (kg)1.120
MTMA (kg)2.200
Acceleratie 0-100 km/h (s)n.c.
Viteza maximă (km/h)130
Consum mixt (l/100 km)6,5
Emisii CO2 (g/km)150
Preț (euro fara TVA)18.864

Piaggio Ape Calessino

Aceasta este o jucărie. O poți folosi ca a doua mașină, sau ca vehicul recreațional personal, sau ca să deschizi o afacere în orașele pretabile la vacanțe. O alternativă la taxi în Mamaia, sau la autobuzul spre Cota 1400. Este super-distractiv de condus, pentru că ambreiajul și schimbătorul de viteze sunt la mâna stângă, accelerația la dreapta și frâna la picior.

Piaggio Ape Caelestino

Poți să-l configurezi fie cu motor diesel de 8 CP, fie cu benzinar de 10,2 CP, după plac, iar eu am mers cu monocilindrul pe benzină. V-aș spune mai multe despre el, dar o să-l luăm la un test serios pe Calessino în curând, deci fiți pe fază!

Date tehnicePiaggio 
ModelApe Calessino
Combustibilbenzină
Cilindree (cmc)197
Putere max./turație (CP/rpm)8,8/4.750
Cuplu max./turație (Nm/rpm)14,6/2.250-2.500
Transmisiespate
Cutie de vitezesecvențială, 4 trepte
L/l/h (mm)2.820/1.370/1.780
Ampatament (mm)1920
Greutate (kg)395
MTMA (kg)645
Viteza maximă (km/h)61
Preț (euro fara TVA)6711

Foto: Piaggio, FloteAuto

 

Adaugati comentariu