Advertisement
înmatriculările
Home Infrastructură Alternativa Techirghiol. Fonduri europene pentru eliminarea blocajelor rutiere din zona Eforie Nord

Alternativa Techirghiol. Fonduri europene pentru eliminarea blocajelor rutiere din zona Eforie Nord

În lipsa unei autostrăzi spre sudul Litoralului, traficul rutier în zona Eforie Nord a devenit un coşmar pentru şoferi în perioada vacanţelor de vară. Cozile de maşini se măsoară în kilometri şi, de cele mai multe ori, se lungesc până în Eforie Sud. Construcţia unei şosele ocolitoare, Alternativa Techirghiol, este soluţia găsită de CNAIR pentru fluidizarea circulaţiei.

Încă din noiembrie 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cerere de finanţare din fonduri europene pentru realizarea proiectului unei şosele ocolitoare prin Techirghiol, dar de abia în decembrie 2019 a fost semnat contractul.

Banii nu sunt destinaţi construcţiei în sine, ci realizării documentaţiei tehnice, ce include elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Execuţie şi Documentaţiei Tehnice pentru obţinerea Autorizatiei de Construire (DTAC).

Potrivit CNAIR, scopul proiectului este fluidizarea circulaţiei rutiere spre sudul litoralului, în special în perioada sezonului estival, în condiţiile unui trafic cu valori în creştere în ultimii ani.

Valoarea totală a proiectului Alternativa Techirghiol este de 6.434.029,70 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 4.603.012,08 lei, 15% contribuţia naţională – 812.296,25 lei, restul de 1.018.721,37 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Finanţarea nerambursabilă va fi alocată în cadrul Axei Prioritare –Dezvoltarea unui sistem de transport
multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

Durata proiectului este de 24 luni, respectiv intre 01.08.2019 si 31.07.2021, la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare.

Proiectul este inclus în Strategia de Implementare a Master Planului General de Transport, la capitolul VII –
Proiecte pentru valorificarea potenţialului turistic, poziţia nr.2 – Rutier/Trans-Regio-Comprehensive-Alternativa
Techirghiol.

Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic vor sta la baza implementării în întregime a acestui proiect.

 

CITEŞTE ŞI:

Modificarea tratamentului TVA va majora avansul la finanţările în leasing financiar

Drako GTE snopește Tesla Model S P100D (Video)

Cum susţine Comisia Europeană serviciile de car sharing. Programul STARS

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

infrastructura rutieră
Infrastructură

Noi acte normative pentru realizarea investiţiilor în infrastructura rutieră

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri fondurile pentru exproprierile necesare construcției...

Lotul 2 Nord
Infrastructură

Miercuri se deschide circulația pe Lotul 2 Nord al Autostrăzii de Centură București A0

Miercuri, de la ora 15.00, se deschide circulația pe Lotul 2 Nord...

Măgurele Expres
Infrastructură

Începe proiectarea Drumului Radial 10 Măgurele Expres

Contractul pentru proiectarea Drumului Radial (DR) 10 Măgurele Expres, una dintre șoselele...

Pro Infrastructură
Infrastructură

Toamna se numără… kilometrii de autostradă. Analiză Asociația ”Pro Infrastructură”

România are, în prezent, 1.008 kilometri de autostradă și drum expres în...