Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi-a prezenta astăzi noul plan strategic, de altfel o amplă reorganizare a parteneriatului lor pentru a reduce costurile şi a supravieţui crizei provocate de pandemia de coronavirus.
Mai presus de toate, va exista o distribuţie mai clară a rolurilor, în special în ceea ce priveşte modelele dezvoltate de o marcă şi adaptate de celelalte.
Regiuni de referinţă pentru cele trei mărci
Alianţa anunţase deja la începutul anului implementarea unei strategii de tipul „lider/adept”. Pentru început aceasta va fi aplicată la nivel de regiuni. Astfel, Nissan va deveni lider în China, America de Nord şi Japonia; Renault, în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord; şi Mitsubishi în Asia de Sud şi Oceania.
Pe de altă parte, vehiculele-mamă dezvoltate de una dintre cele trei mărci, vor deveni vehicule-surori (derivate) pentru celelalte. Astfel, strategia „lider/adept” va fi aplicată şi pentru dezvoltarea de noi modele. Alianţa a indicat deja că reînnoirea SUV-urilor compacte după 2025 va fi gestionată de Nissan. Renault va avea grijă de maşinile urbane şi de SUV-urile urbane. Cu alte cuvinte, Renault va dezvolta Captur 3, iar Juke 3 va fi derivat din acesta. Totodată, Renault va rămâne lider şi pe gama de vehicule utilitare.
Totodată, membrii Alianţei îşi vor continua eforturile de a-şi împărţi platformele şi motoarele. De exemplu, în America Latină, Renault şi Nissan au în total patru platforme. Va rămâne doar una, CMF-B, utilizată în două fabrici pe şapte modele.
Potrivit Alianţei, obiectivul noii strategii este de a reduce costurile de dezvoltare cu până la 40%. Aproape jumătate din modelele viitoare ale Alianţei ar trebui dezvoltate în conformitate cu acest nou principiu. Alianţa a anunţat şi faptul că se va asigura că modelele „sunt produse în cel mai competitiv mediu posibil”.
Hibrid pentru Renault, hibrid plug-in pentru Mitsubishi, electric pentru Nissan
În ceea ce priveşte motoarele şi tehnologiile, Nissan este desemnat să fie responsabil pentru conducerea autonomă. Renault se va ocupa de tehnologiile maşinilor conectate. În ceea ce priveşte electrificarea, Renault va fi responsabil cu motoarele pentru modelele mici, în special hibridele urbane, dar şi pentru un nou SUV mic electric. Nissan va fi responsabil pentru motoarele maşinilor electrice pe noua platformă CMF-EV, iar Mitsubishi va dezvolta motorele vehiculelor hibride plug-in din segmentele C şi D.
Potrivit preşedintelui Renault şi al Consiliului operaţional pentru Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi, Jean-Dominique Senard, această nouă strategie „va permite Alianţei să profite la maximum de punctele tari şi de performanţa fiecărei companii. Cei trei membri vor acoperi toate segmentele şi tehnologiile vehiculelor, în toate zonele geografice, în beneficiul fiecărui client, îmbunătăţind în acelaşi timp competitivitatea, rentabilitatea şi responsabilitatea socială şi de mediu”.
CITEŞTE ŞI:
Modificări IMM Invest. Instituirea ipotecii şi certificatul de stare de urgenţă, eliminate
Cum pariază Grupul Volkswagen pe industria auto din China. Pregăteşte două investiţii majore
FCA, aproape de obţinerea împrumutului de 6,3 mld. euro de la Intesa Sanpolo Bank
Comentați?