Executivul a aprobat Acordul între guvernele României și Ungariei privind stabilirea conexiunii drumului expres între Satu Mare – Oar (RO) și Mateszalka – Csengen (H), semnat la Budapesta, la 9 aprilie 2021.
Prin acest acord se asigură condițiile necesare pentru o legătură directă prin racordarea drumului expres Satu Mare – Qar, de pe teritoriul României, cu drumul expres Mateszalka – Csengen, de pe teritoriul Ungariei.
De asemenea, se stabilesc și punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontieră comună româno-ungară și se reglementează condițiile tehnice de realizare a joncțiunii rutiere între aceste drumuri.
”Conexiunea Satu Mare – Oar (RO) și Mateszalka – Csengen(H) va contribui la dezvoltarea condițiilor necesare pentru un trafic internațional și bilateral fluent în zona frontierei de stat româno-ungare”, a transmis Guvernul.
În vara anului 2022, Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate destinat proiectului “Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița româno – ungară – Drum Expres M49 Ungaria).
Lungimea totală a traseului este de 14,862 km, formată din 10,831 km drum expres + 4,031 km drum de legătură. Viteza de proiectare pentru drumul expres este de 120 km/h, iar viteza de proiectare pentru bretelele nodurilor rutiere este de 60 km/h.
Proiectul prevede realizarea a două noduri rutiere, 7 pasaje (3 superioare și 4 inferioare), 54 de podețe, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Drumul Expres Satu Mare – Oar va fi conectat în viitor atât cu Someş Expres (380 km), ce va fi construit pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare, cât și cu șoseaua rapidă Baia Mare – Suceava.
CITEȘTE ȘI:
Câștigător desemnat pentru Lotul 3 din Autostrada Bacău – Pașcani. Același de la loturile 1 și 2
Traficul rutier va fi monitorizat în sistemul integrat e-SIGUR. Perioada de implementare, 2 ani
Comentați?